جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۵۱:۳۲

اخلاق مداری کاندیداها و پرهیز از اسراف و تجمل زمینه ساز اقتصاد مقاومتی

امام جمعه اراک با بیان اینکه کاندیداهای انتخابات آتی باید با پرهیز از تخریب یکدیگر به تبیین برنامه‌های خود بپردازند، گفت: کاندیداها اخلاق‌مداری را در دستور کار قرار دهند.

آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی:

اخلاق مداری کاندیداها و پرهیز از اسراف و تجمل زمینه ساز اقتصاد مقاومتی

به نقل از خبرگزاری فارس ، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اراک اظهار داشت: زبان ما باید یا زبان خیر باشد یا سکوت اختیار کند و به هرگونه فحش و ناسزا باز نشود که مخصوصا در آستانه انتخابات رعایت فرایض دینی خیلی مهم و ضروری است.

وی افزود: می‌بینیم گاهی عده‌ای با شب‌نامه به دنبال تخریب هستند حتی گاهی برای خود ما هم از این شب‌نامه‌ها نوشته‌اند که بسیار باعث غصه و تأسف ما می‌شود، به طوری که چند صفحه بدون آدرس، نام و نشان، تلفن تماس نوشته‌اند و هرچه می‌خواهند می‌گویند و حتی ما را به سکوت در برابر خیانتکاران و جنایتکاران محکوم می‌کنند که واقعا دور از انصاف است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اگر نیاز است از مسیر قانونی مسائل درباره اشخاص پیگیری شود باید از مسیر و رویه قانونی و قضایی آن پیگیری شود.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به ویژگی‌های کاندیداهای اصلح افزود: کاندیداها باید برنامه ارائه کنند و اخلاق‌مداری را در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالروز میلاد دخت نبی مکرم پیامبر عظیم‌الشان اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، تصریح کرد: امسال سال با برکتی بود که آغاز و پایان آن به نام حضرت زهرا(س) بود.

وی با اشاره به در پیش بودن سال نو گفت: در آستانه سال نو قرار داریم و باید عملکرد خود را در سالی که تمام شد و گذشت مورد بررسی و دقت قرار دهیم و آماده برای سال جدید با حساب و کتاب آماده شویم.

دری نجف‌آبادی افزود: سال جدید سال با برکتی است که در آستانه میلاد حضرت زهرا(س) قرار می‌گیرد و 9 فروردین هم نخستین روز ماه مبارک رجب است که ماه عزت و شرف است و در همین ایام با شب حاجات لیله ارغائب همزمان شده است.

پرهیز از زیاده‌روی و اسراف زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است

وی تصریح کرد: نوروز برکات دارد، صله ارحام، سیاحت و زیارت است، اما باید با پرهیز از اسراف و گناه همراه باشد که باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه بر ضرورت پرهیز از اسراف و تبذیر تاکید کرد و گفت: باید از هرگونه اسراف و تبذیر دوری کنیم؛ پرهیز از زیاده‌روی و اسراف زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است، وضع بازار، کسب و کار و اشتغال، وضع مردم خوب نیست که با صرفه‌جویی و پرهیز از زیاده‌روی اقتصاد مقاومتی تحقق می‌یابد.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای آینده، بیان کرد: مردم، مسئولان دولتی و همه اقشار باید برای سال 96 برنامه داشته باشند تا سال آینده چندگام بلند نسبت به سال 95 برداریم.

امام جمعه اراک در پایان افزود: ضروری است مسائل فرهنگی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت