جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۱۱:۰۱

اختصاص ۶ میلیارد ریال به ایمن سازی محور ساوه ـ سلفچگان

معاون عمرانی استاندار مرکزی از اختصاص ۶ میلیارد ریال به ایمن سازی محور ساوه ـ سلفچگان خبر داد.

معاون استاندار مرکزی مطرح کرد

اختصاص ۶ میلیارد ریال به ایمن سازی محور ساوه ـ سلفچگان

ایمن سازی محور ساوه ـ سلفچگان

اختصاص ۶ میلیارد ریال به ایمن سازی محور ساوه ـ سلفچگان

به نقل از تسنیم،عزیز فیلی ظهر امروز در کمیسیون اجرایی آیین‌نامه مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی با اشاره به تلفات جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: در محور جاده قدیم ساوه ـ سلفچگان و جاده قدیم ساوه ـ همدان بیشترین تلفات تصادفات جاده ای در استان مرکزی را دارند  که باید با  همکاری کمیته اداره کل راهداری، این مقدار کاهش یابد.

وی افزود: بازدید از این محورها به طور مرتب انجام می شود که علاوه بر آن، محور  ازنا-شازند که حجم بالای تردد را دارا است  برای اقدام لازم مورد بررسی قرار می‌گیرد و  امسال فقط چهار جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی و حمل و نقل و سوانح جاده ای در استان مرکزی تشکیل شده، در حالی که باید محکم‌تربه موضوعات این حوزه بپردازیم و این جلسات را هر 45 روز یک بار برای ارزیابی بهتر مسائل موجود و تصمیم‌گیری این جلسات تشکیل دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: در  ارتباط  با کمیته اداره کا راهداری باید عملیات لازم استانداردسازی، اقدامات افزایش ایمنی  انجام شود که در این زمینه فرمانداری ، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس باید ما را یاری دهند که این اقدام از اول شهریورماه امسال باید شروع شود.

وی بیان کرد: در این زمینه ششصد میلیون تومان اعتبار برای محور قدیم ساوه – سلفچگان تخصیص داده شده که در صورت نیاز، باز هم کمک مالی انجام خواهد شد.

فیلی بیان کرد:  در سال گذشته تلفات جانی 31درصد کاهش داشته و همچنین در سه ماهه نخست هم این مقدار 19 درصد کاهش داشته‌است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به اهمیت محورهای مواصلاتی استان مرکزی گفت: با توجه به اهمیت محورهای مواصلاتی استان مرکزی می‌طلبد با تشکیل بسیج ارتقای ایمنی دو محور ساوه – سلفچگان و ساوه – همدان محقق شود که انجام عملیات‌های شانه‌سازی، اصلاح شیب شیروانی، تعبیه جداکننده و نصب دوربین از جمله اقدامات مدنظر در این دو محور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل استان مکلف به تامین ماشین‌های مورد نیاز جهت این عملیات است و با همکاری فرمانداری ساوه، معاونت عمرانی، استانداری و هلال‌احمر محورها باید تا پایان مهرماه اصلاح شوند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت