جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۳۲:۰۸

اختصاص ۲۰۰میلیارد ریال بودجه برای ارتقای بهداشت ودرمان خنداب

غیاثی گفت: طی چهار سال اخیر، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای خدمات حوزه بهداشت و درمان به خنداب اختصاص یافته و ۳۵ خانه بهداشت این شهرستان بازسازی و بهسازی شده اند.

فرماندار شهرستان خنداب:

اختصاص ۲۰۰میلیارد ریال بودجه برای ارتقای بهداشت ودرمان خنداب

بهداشت و ردمان

اختصاص ۲۰۰میلیارد ریال بودجه برای ارتقای بهداشت ودرمان خنداب

به نقل از مهر، حمید غیاثی ضمن بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون شهرستان خنداب با مشکلاتی مواجه بوده که برای رسیدگی در اولویت قرار گرفته اند، اظهار داشت: در خنداب که یک شهرستان ۶۰ هزار نفری است تنها هشت پزشک داشتیم اما در حال حاضر سه برابر این تعداد یعنی ۲۴ پزشک در این شهرستان در حال خدمات رسانی هستند که چهار نفر از این تعداد پزشک متخصص، سه نفر دندانپزشک و مابقی پزشک عمومی هستند.

فرماندار خنداب تصریح کرد: در سال ۹۲ در شهرستان خنداب تنها چند نوع آزمایش طبی انجام می شد که امروز تعداد این آزمایش های پزشکی به بیش از ۲۰ نوع رسیده است.

غیاثی بیان داشت: همچنین بیمارستان این شهرستان از سال ۹۰ تعطیل بود ولی هم اکنون تکمیل و در سال جاری بخش اورژانس این بیمارستان فعال شده و به صورت شبانه روزی مشغول به کار است و درمانگاه خنداب نیز از سال ۹۳ به بعد شبانه روزی شد.

وی ادامه داد: ۴۰ خانه بهداشت در شهرستان خنداب وجود دارد که ۳۵ مورد از آن ها در این مدت بازسازی و بهسازی شدند و اعتباری نزدیک به ۲۰۰میلیارد ریال طی چهار سال گذشته در بحث بهداشت و درمان خنداب صرف شد.

فرماندار خنداب خاطرنشان ساخت: در بحث تکمیل، بازسازی و بهسازی راه ها نیز آسفالت کشی از خنداب به میلاجرد و خنداب به ملایر را داشتیم و همچنین بسیاری از محورهای مواصلاتی پر خطر نیز رفع خطر شده اند و طرح یازده کیلومتری تعریض محور خنداب به پل دوآب هم که عرض کمی داشت و حادثه خیز بود با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام است.

غیاثی گفت: در سال گذشته نزدیک به پنج میلیارد تومان در بحث مکانیزه کردن کشاورزی به کشاورزان تسهیلات ارائه شد و اولین بار در سال ۹۳ کشمش کشاورزها خریداری و به آن ها یارانه پرداخت شد که نزدیک به سه میلیارد تومان بود و به دنبال راه اندازی صندوق فعالان تولید کشمکش و انگور در شهرستان هستیم.

وی تشریح کرد: در بحث امنیت نیز پاسگاه جاورسیان ارتقا پیدا کرد و پاسگاه دهچال نیز که بین شهرستان های خنداب، کمیجان و ملایر بود تنها پاسگاه مجوز داده شده در سال ۹۴ به استان مرکزی بود که با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان راه اندازی شد.

فرماندار خنداب اظهار داشت: برای اولین بار در سال گذشته در شهرستان خنداب آزمون سراسری کنکور برگزار شد که ۲۰۵ نفر دانش آموز در این آزمون امتحان دادند و در سال جاری نیز برای بار دوم نزدیک به ۳۰۰ نفر دانش آموز در این شهرستان در کنکور شرکت کردند.

غیاثی تصریح کرد: در زمینه حمل و نقل درون شهری نیز با کمک و حمایت شهرداری اراک و سازمان اتوبوسرانی یک دستگاه اتوبوس در داخل شهر خنداب در حدود سه سال مشغول به کار است و در جاورسیان نیز همین اقدام صورت گرفت.

وی افزود: در بحث تامین آب خنداب هم از سال ۹۳ شورای حفاظت از منابع آب در این شهرستان فعال شد که عامل مدیریت و ساماندهی مطلوب آب در این شهرستان شد و همچنین کشاورزان نیز از تسهیلات لازم برای استقرار آبیاری تحت فشار برخوردار شدند.

فرماندار خنداب تصریح کرد: وزن محصولات تولیدی شهرستان خنداب اعم از محصولات زراعی و باغی، گوشت سفید، گوشت قرمز و شیر به طور میانگین سالانه  ۲۰۰ هزار تن است که ۱۰۰ هزار تن از آن محصول انگور می باشد.

غیاثی بیان کرد: همچنین در حال حاضر مجوز تاسیس دو کارخانه تولید و فرآوری کشمکش در شهرستان خنداب اخذ شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت