یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۲۹:۱۴

اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ‌اشتغال خانگی در استان مرکزی

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت در عرصه اشتغال خانگی استان مرکزی در نظر گرفته شد.

اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ‌اشتغال خانگی در استان مرکزی

تسهیلات ‌اشتغال خانگی

اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ‌اشتغال خانگی در استان مرکزی

به نقل از تسنیم، سعید فائض‌‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان آشتیان با اشاره به تسهیلات اشتغال در کشور اظهار داشت: 60هزار میلیارد ریال اعتبار به عنوان تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای طرح ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده که البته 60هزار میلیارد ریال نیز از بانک‌های عامل به این مبلغ اضافه شده است که از مجموع این مبلغ سهم استان مرکزی در مرحله اول معادل بیش از هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: سود تسهیلات توسعه روستایی برای مناطق محروم و مرزی 4 درصد، برای همه نقاط روستایی 6 درصد، برای مناطق و نواحی صنعتی روستایی و شهرهای دارای جمعیت زیر 10 هزار نفر 10درصد تعیین شده است که با توجه به اینکه این تسهیلات در مناطق روستایی به عنوان سرمایه در گردش توزیع می‌شود باید در مدت 18 ماه برگشت داده شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی ادامه داد: همچنین مبلغ 150 میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت در عرصه اشتغال خانگی در نظر گرفته شده است، سال‌های گذشته تسهیلات ایجاد اشتغال خانگی به ازای هر نفر5 میلیون تومان پرداخت می شد اما امسال به ازای هر نفر ایجاد اشتغال، 20 میلیون تومان پرداخت می شود.

وی عنوان کرد: 10درصد از مجموع تسهیلات اختصاص داده شده به شهرستان‌ها سهم شهرها و 90 درصد سهم روستاها است که این تسهیلات براساس جمعیت روستا و آمار بیکاران منطقه براساس سرشماری سال 95 توزیع گشته و سهم شهرستان آشتیان 25 میلیارد ریال مشخص شده است.

فائض‌پور خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته قرار براین شد 45 درصد از این تسهیلات پرداختی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی که از زیرمجموعه‌های شغلی مختلفی در روستاها برخوردار است، هزینه شود.

وی ادامه داد: 15 درصد در حوزه فناوری، 10 درصد تسهیلات به مشاغل بخش صنعت و معدن کوچک روستایی، 10 درصد به بخش آی تی و 10 درصد نیز به حوزه فرش‌بافی و صنایع دستی وبه همین میزان به حوزه خدمات اختصاص می‌یابد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: تقاضای تسهیلات مبالغ بالای 2500 میلیون ریال در کمیته فنی مطرح و به کارگروه اشتغال ارجاع داده می شود.

قائض‌پور بیان کرد: طرح های ارجاعی نیز در قالب 2بخش خویش‌فرمایی و کارفرمایی ارائه و مورد تایید قرار می‌گیرند که سقف تسهیلات قابل پرداخت از 100میلیون ریال به بالا تعیین شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت