جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۵۱:۰۳

اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت به باغات خسارت‌دیده انار ساوه

معاون استاندار مرکزی گفت: تسهیلات ارزان‌قیمت به باغات خسارت‌‌دیده انار ساوه اختصاص یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی:

اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت به باغات خسارت‌دیده انار ساوه

انار ساوه

اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت به باغات خسارت‌دیده انار ساوه

به نقل از تسنیم، عزیز فیلی در نشست شورای فنی در حوزه معاونت عمرانی استانداری با اشاره به ساماندهی مهندسان مجری ساختمان در استان مرکزی اظهار داشت: در این زمینه شیوه نامه رسیدگی به امور تهیه و پس از تایید استاندار مرکزی به وزیر راه ارسال شد.

وی افزود: این وزارتخانه باید پس از بررسی، شیوه نامه های سراسر کشور را دریافت و یک شیوه نامه کلی برای رعایت همه الزامات قانونی به سازمان های نظام مهندسی و اداره کل راه شهرسازی استان ها ارائه کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: سال گذشته بر اساس حکم دیوان عدالت اداری به شهرداری ها ابلاغ شد که در زمان صدور پروانه ساختمان الزامی بر حضور مجریان نیست اما در زمان اجرا بر اساس نیاز ساختمان که به تایید نظام مهندسی می رسد، شهرداری مکلف است که نام مجری ذی صلاح را در پروانه ساخت قید کند.

فیلی بیان کرد: تا ابلاغ شیوه نامه کلی از سوی وزارت راه وشهرسازی یک کمیته تخصصی با حضور نمایندگان اداره کل راه شهرسازی، سازمان نظام مهندسی، سازمان برنامه و بودجه و استانداری مرکزی برای رسیدگی به مشکلات مهندسان مجری تشکیل می شود.

وی افزود: سال گذشته 700 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت توسط هیئت دولت برای جبران خسارت سرمازدگی باغ‌های انار شهرستان ساوه به این استان اختصاص یافت و بانک کشاورزی بر اساس مصوبه کارگروه بحران استان مرکزی باید به ازای هر هکتار از باغ‌های انار خسارت دیده ساوه، 54 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت کند.

فیلی بیان کرد: نحوه بازپرداخت تسهیلات ارزان قیمت به باغداران شهرستان ساوه را با چهار سال تنفس 10 ساله است و این تسهیلات با سود 18 درصد پرداخت می‌شود که هشت درصد این سود توسط دولت و 10 درصد توسط باغداران پرداخت می شود که تشکیل پرونده برای باغ های خسارت دیده در حال انجام است و پرداخت تسهیلات به کشاورزان از 2 روز آینده آغاز می شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت