جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۰۶:۰۰

اختتامیه نخستین جشنواره ابوذر استان مرکزی

نخستین جشنواره ابوذر استان مرکزی به همت بسیج رسانه در سالن جلسات بنیاد حفظ اثار دفاع مقدس با تجلیل از نفرات برتر به کار خود پایان داد

اختتامیه نخستین جشنواره ابوذر استان مرکزی

جشنواره ابوذر

به گزارش پیک راستان آیین اختتامیه نخستین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان مرکزی شامگاه امروز با تقدیر از ۱۷ تن از برگزیدگان به کار خود پایان داد در طی این مراسم مسئول بسیج رسانه استان مرکزی ضمن خیر مقدم خدمت مدعوین ، اصحاب رسانه، خبرنگاران، مدیران و هم چنین مسئولین اظهار داشت:موضوعات جشنواره موضوعاتی ثابت است که هر ساله بحث اقتصاد مقاومتی، استکبار ستیزی، خدمت رسانی آسیب های اجتماعی، بصیرت و دشمن شناسی، امید آفرینی، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر ،مطالبه گری در عرصه های گوناگون،پیگیری مسائل صنفی اصحاب رسانه، دستاوردهای انقلاب اسلامی و حوزه های مختلف فکری فرهنگی اجتماعی و سیاسی اقتصادی علمی فناوری مدیریتی و غیره را در بر می‌گیرد و بخشی هم شامل موضوعات روز است که آن را هم با جزئیات اعلام خواهیم کرد.

این جشنواره هر ساله آثار تولیدی در فاصله زمانی آذر هر سال تا آذر سال بعد را دریافت و داوری می کند، آثار برتر هر استان در جشنواره استانی تقدیر می‌شوند و آثار برگزیده به دبیرخانه تهران ارسال می گردد.

به یاری خدا این جشنواره هر سال در سطح استان برگزار خواهد شد. ان شاء الله دبیرخانه استان به صورت دائمی در طول سال پذیرای آثار برگزیده هر رسانه و هر عنصر فعال رسانه ای خواهد بود. به همین جهت می توانید برای جشنواره سال بعد، از همین ساعت خاتمه این مراسم آثاری که از آذرماه امسال تولید کرده اید و تا پایان آذر سال ۱۴۰۰ تولید خواهید کرد، به دبیرخانه ارسال کنید.

در طول سال هر چه زودتر آثارتان را ارسال کنید، فرصت بهتر و بیشتری برای هیئت داوران ما فراهم خواهد شد تا فراغ بال آثار شما را داوری کند و این گونه احتمال خطا در کار خیلی کمتر خواهد بود.

در ادامه نیز علی حبیبی به نیابت از هیئت داوران اقدام به تشریح چگونگی داوری آثار نمود و بیان داشت : هیئت داوران مسئول رسیدگی به کل آثار تولیدی رسانه‌های استان نیست و صرفاً موظف است تا آثار دریافتی از سوی رسانه‌ها را داوری کنند. لذا حتماً آثار خوب دیگری هم در بین تولیدات رسانه‌ای استان طی یک سال اخیر هست اما به دلیل اینکه این آثار به دستمان نرسیده در دایره برگزیدگان نیامده است و ممکن است یک رسانه تعداد آثار بیشتری را در زمان مقرر ارسال نموده و طبیعتاً ضریب انتخاب را برای خود بالاتر برده است.

وی ادامه داد: از نظر موضوعی؛ اقتصاد مقاومتی، رونق و جهش تولید (و به خصوص زیرشاخه خصوصی‌سازی) بیشترین موضوع را به خود اختصاص داده که این نشان از موفقیت نسبی در گفتمان‌سازی این مقوله بسیار مهم در بین اصحاب رسانه استان مرکزی دارد. البته چون استان مرکزی، استانی اقتصادی و صنعتی است، حداقل انتظار همین است.

نمایندگی از هیئت داوران افزود: نباید از سایر حوزه‌ها و موضوعات غفلت کرد و به موازات تقویت حوزه موضوعی اقتصاد مقاومتی و خصوصی‌سازی باید به بحث‌هایی مثل حوزه هویت، اندیشه و فرهنگ استان، حوزه آسیب‌های اجتماعی و موضوعاتی مثل کاهش خطرناک جمعیت، مسئله ازدواج، طلاق و نیز حوزه‌های علم و فناوری و سایر حوزه‌ها نیز اهتمام بسیار بیشتری داشت.

حبیبی با اشاره به اینکه در حوزه تولیدات چند رسانه‌ای در حال رشد هستیم، بیان کرد: از نظر قالب در حوزه خبر و مصاحبه باید هم رشد کمی کنیم و هم از نظر کیفی از حالت یکنواختی بیرون بیاییم و از نظر قالب بیشترین آثار مربوط به قالب گزارش و کمترین آثار مربوط به قالب یادداشت است.

وی تصریح کرد: در انتخاب گزارش‌های برتر، رقابت تنگاتنگ بود و احتمالاً چند گزارش خوب با فاصله بسیار کمی از رده‌های برتر جا مانده‌اند. از آنجا که تعداد یادداشت‌ها بسیار کم و تعداد گزارش‌ها زیاد بود به انتخاب یک یادداشت برتر بسنده کرده و در عوض یک جایزه به بخش گزارش اضافه کردیم. هم چنین یک جایزه هم به رسانه‌ای که بیشترین تعداد آثار مؤثر و جریان ساز در حوزه مطالبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را کار کرده بود اختصاص دادیم. و ان شاء الله این جایزه به عنوان “جایزه ویژه شهید علیرضا شاملو” هر سال به رسانه برتر اهدا خواهد شد.

بدنه کارشناسی رسانه در استان مرکزی لاغر و نحیف است

نمایندگی از هیئت داوران تاکید کرد: کم بودن تعداد یادداشت‌ها و نیز کیفیت پایین اغلب آنها نشان از لاغر بودن بدنه کارشناسی رسانه در استان مرکزی دارد که باید با تقویت ارتباط رسانه‌ها با حوزه‌های مختلف تخصصی و متخصصین و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی این مشکل را هرچه سریع‌تر حل کنیم، چرا که قوت یک رسانه به یادداشت‌های تخصصی آن است.

حبیبی خاطرنشان کرد: دایره قشری آثار برتر اغلب شامل حوزه زنان، کارگران و صنعتگران، کشاورزان، دانشجویان، طلاب و دانش آموزان شد و از نظر جغرافیایی هم در کنار اراک؛ خمین، ساوه، فراهان و خنداب هم در زمره آثار برتر قرار گرفتند که البته اینها تأثیری در انتخاب ما نداشت و بعد از انتخاب آثار برتر و تحلیل آمارها به این موضوع پی بردیم. امیدواریم برای دوره‌های بعد، از سایر اقشار و بقیه شهرستان‌ها یعنی محلات، دلیجان، تفرش، آشتیان، شازند، زرندیه و کمیجان هم آثار برگزیده داشته باشیم.

گفتنی است در این مراسم خانواده شهیدان نهرمیانی، گودرزی کیا و شاملو به نمایندگی از خانواده شهدای عرصه رسانه استان مرکزی حضور داشتند.

برگزیدگان نخستین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» استان مرکزی

در بخش خبر این جشنواره محمد جواد بهلولبندی، سعیده مجتهدی، سودابه حیدری رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و در بخش گزارش نیز سمیرا عیدی گل تپه به عنوان رتبه اول معرفی شد و مهدیه فرمهینی و علیرضا کاظمی مشترکا رتبه دوم و یاسین یوسف پور رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

ریحانه جلالی فراهانی، مبین جلیلی و حمید رضا جلالی فراهانی به ترتیب نفرات برتر بخش مصاحبه جشنواره را کسب کردند و میلاد ملکی در بخش یادداشت برگزیده شد.

رتبه‌های برتر بخش چند رسانه‌ای را نیز به ترتیب محمد علی یزدان پرست، گروه حریم سایبری ساوه و علیرضا نجمی کسب کردند و جایزه فعال‌ترین خبرنگار در حوزه ایثار و شهادت به محسن رضایی تعلق گرفت.

در آخر نیز از قسمت هایی از مستند مزد جهاد که به همت سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی از محل زندگی و نحوه شهادت شهید علیرضا شاملو به روایت مار بزرگوارشان ساخته شده بود رونمایی شد.که میتوانید از طریق لینک زیر نظاره گر آن باشید.

برگزیده ای از مستند<<مزد جهاد>>

 

 

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت