جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۰۸:۳۸

احداث زائرسرا در ساوه بیانگر تقویت جریان حق‌خواهی است

استاندار مرکزی گفت: احداث زائرسرای ساوه اقدامی ارزشی در ادامه مسیر امام حسین‌(ع) و در تقویت ارزش‌‌های دین مبین اسلام است.

زمانی قمی:

احداث زائرسرا در ساوه بیانگر تقویت جریان حق‌خواهی است

مرکز طب تسکین سرپایی

احداث زائرسرا در ساوه بیانگر تقویت جریان حق‌خواهی است

به نقل از تسنیم،محمود زمانی‌قمی ظهر عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی خیران شهرستان‌های ساوه و زرندیه برای احداث زائرسرای شهر نوبران در آزادراه کربلا با اشاره به احداث این زائرسرا اظهار داشت: احداث این زائرسرا از آنجایی که تقویت حق‌خواهی را به‌دنبال دارد امری ارزشی اجتماعی بوده و مشارکت در انجام آن علاوه بر اینکه کاری خداپسندانه بوده دنباله‌رو اقدام امام حسین(ع) در مسیر تقویت ارزش‌های اسلامی است که در راستای زنده نگه‌داشتن دین مبین اسلام انجام می‌دادند.

وی افزود: تثبیت اندیشه اهل بیت(ع) از جمله مزایای این اقدام بوده که اجر معنوی و اخروی بالایی دارد و علاوه بر جنبه معنوی آن در فراهم کردن مکانی برای اسکان و استراحت زوار عتبات عالیات اقدامی بسیار ارزشمند است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: ساخت این زائرسرا درواقع دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم را دربردارد که امری بسیار پسندیده بوده و از جمله میراث گرانبهای سیدالشهدا امام حسین(ع) به‌شمار و بیانگر آن است که با گذشت قرن‌ها از واقعه کربلا همچنان مردم مسلمان دل در گرو حق و حقانیت داشته و باطل را برنمی‌تابند.

زمانی‌قمی بیان کرد: اقدامات این چنینی از جمله امور هستند که همواره پرچم حق‌طلبی و اخلاق‌گرایی جامعه را برافراشته نگاه داشته‌اند تا به اشکال مختلف این اندیشه در جامعه تزریق و از آن صیانت شود.

وی ادامه داد: یکی از مسیرهای عزیمت به حرمین شرفین برای دوستداران آن بزرگواران از قدیم‌الایام همین شهرستان‌های ساوه و زرندیه تا همدان و کرمانشاه است، به همین‌سبب این احداث این زائرسرا در نوبران و در مسیر آزادراه کربلا اقدامی ارزشی و ماندگار در خدمت به زائران حرمین شرفین است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: هیچ پرچمی به اندازه پرچم امام حسین‌(ع) در زنده نگه داشتن اسلام تاثیرگذار نبوده و هیچ اجتماعی هم به اجتماع عظیم زائران حسینی به‌ویژه در ایام اربعین نمی‌رسد، امام حسین(ع) به بشریت تعلق داشته و همه در این مسیر دین خود را باید ادا کرده و در ادامه مسیر آن حضرت کوشا باشیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت