دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۱۱:۱۳

احتمال بارش تگرگ از هفته آینده در استان مرکزی

کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت: بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ در ساعات بعد از ظهر روز شنبه تداوم خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی خبر داد

احتمال بارش تگرگ از هفته آینده در استان مرکزی

بارش تگرگ

احتمال بارش تگرگ از هفته آینده در استان مرکزی

به نقل از فارس، رضا مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: گزارش ایستگاه‌های هواشناسی کشور و تصاویر ماهواره حاکی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور است، عمده فعالیت این سامانه در نواحی غرب و جنوب غرب کشور به‌ویژه شمال خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه و برخی نواحی کردستان و جنوب آذربایجان‌ها خواهد بود و با شدت کمتر سایر نواحی از جمله نواحی مرکزی کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد و موجب بارش باران رگبار و رعدوبرق احتمال تگرگ و افزایش موقتی سرعت وزش باد در برخی از مناطق خواهد شد.

وی تصریح کرد: در استان مرکزی تحت تأثیر این سامانه بارشی، آسمان استان نیمه‌ابری تا ابری گاهی بارش باران در ساعات بعدازظهر و شب گاهی رگبار و رعد و برق، احتمال تگرگ و وزش باد موقتی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: فردا وضعیت هوای استان قسمتی ابری تا ابری گاهی رگبار و رعدوبرق احتمال تگرگ و وزش باد (عمدتاً در ساعات بعدازظهر) پیش‌بینی می‌شود.

مرادی افزود: بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ در ساعات بعدازظهر روز شنبه تداوم خواهد یافت.

وی تصریح کرد: بررسی خروجی فعلی نقشه‌های پیش‌یابی جو حاکی از ورود سامانه جدید بارشی از بعد از ظهر یکشنبه به کشور است که در صورت عدم تغییر با شدت بیشتری استان مرکزی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

به گفته وی ویژگی ناپایداری‌های بهاری پراکندگی زیاد و شدت گرفتن موقت بارش‌ها در برخی از نقاط و عدم بارش در برخی از نقاط دیگر است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت