دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۳۷:۲۸

اجرای ۱۸۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در اراک/امنیت کشور را مرهون خون شهدا هستیم

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به اینکه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است، گفت: ۱۸۰ برنامه در این هفته در این شهرستان اجرایی می‌شود

در ستاد هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس؛

اجرای ۱۸۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در اراک/امنیت کشور را مرهون خون شهدا هستیم

هفته دفاع مقدس

اجرای ۱۸۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در اراک/امنیت کشور را مرهون خون شهدا هستیم

به نقل از دیار آفتاب، علیرضا زارعی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اراک ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرستان که با حضور اعضا در محل فرمانداری اراک برگزار شد با تاکید بر لزوم حفظ و پاسداشت دوران دفاع مقدس گفت: اگرحمایت و دفاع جانانه رزمندگان اسلام و مدیریت امام خمینی(ره) در زمان جنگ تحمیلی نبود امروز از این امنیت و آرامش برخوردار نبودیم.

امنیت و آرامش امروز را مرهون خون شهدا هستیم

وی با تاکید بر همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس ما که به تمامی معنا، مقدس است چراکه برای دفاع از این خاک و ارزش‌های نظام رزمندگان بسیاری ایثار کردند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و امروز به برکت خون شهیدان به ویژه شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس است که در آرامش و امنیت زندگی می‌کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اراک تصریح کرد: پس باید تلاش شود تا از این هفته بهره‌برداری لازم را در راستای تبیین و معرفی دستاوردهای آن دوران به نسل جوان داشته باشیم، باید بدون نگاه بروکراتیک هر نهاد و دستگاهی به سهم خود در این زمینه نقش آفرین باشد.

زارعی با تاکید بسیاری از برنامه‌ها را می‌توان با هدف تبیین این دوران با کمترین هزینه‌ها انجام داد و نیاز به بودجه خاصی نیست، گفت: کهنه سربازان در تمامی کشورها حتی آنان که متجاوز بوده‌اند مورد تکریم و احترام هستند، دفاع مقدس ما که در حقیقت دفاع از ارزش‌ها و باورها بود پس باید این هفته را گرامی بداریم و قدردان خون شهدا باشیم.

روحیه ایثار و شهادت ضامن بقای نظام اسلامی

محمدرضا رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: خدا را شاکریم که در این برهه از زمان با گذشت ۳۸ سال از انقلاب اسلامی به رغم تمامی هجمه‌های فرهنگی دشمنان نظام اسلامی هنوز هم شاهد رشادت‌ها و روحیه مقاومت در بین نسلی هستیم که نه تنها دوران مبارزات انقلابی که هشت سال جنگ تحمیلی را هم لمس نکرده‌اند.

وی افزود: امروزه شاهد حضور جوانانی هستیم که هم در سنگر دفاع از حریم اهل بیت(ع) و هم در سنگر سازندگی حضوری فعال دارند، جوانانی که پیرو سیره شهدا و مکتب عاشورا هستند و همه این‌ها را مرهون روحیه مقاومت و ایثاری هستیم که در جامعه و نظام اسلامی وجود دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به اینکه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است، گفت: ۱۸۰ برنامه در این هفته در شهرستان اراک اجرایی می‌شود و به منظور هرچه باشکوه برگزار شدن برنامه‌های این هفته نیازمند همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی هستیم.

رضایی با اعلام این خبر که همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت هفته دفاع مقدس در اراک برگزار می‌شود، گفت: به دلیل همزمانی این هفته با ماه محرم تصمیم بر آن شد که این همایش روز جمعه ۲۴ شهریورماه با حضور خانواده‌ها و همکاری شهرداری، سپاه اراک و اداره ورزش و جوانان شهرستان برگزار شود.

وی از برگزاری یادواره‌های شهدا در این هفته خبر داد و گفت: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و معرفی سیره شهدا به نسل آینده ساز انقلاب اسلامی یادواره‌های شهدا در مناطق مختلف شهری و روستایی در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج برگزار می‌شود.

اجرای نمایش حماسه «مردان آفتاب» با محوریت عملیات رمضان

رضایی برگزاری مجمع بسیجیان شهرستان اراک، رژه نیروهای مسلح، حضور پاسداران و بسیجیان در دستجات عزاداری را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس برشمرد و گفت: نمایش حماسه «مردان آفتاب ۲»  با محوریت عملیات رمضان به همت سپاه روح‌الله استان مرکزی و تیپ مردم پایه ۷۱ روح‌الله برگزار می‌شود.

وی گلباران قبور شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی و نمایشگاه‌های فرهنگی را بخش‌های دیگری از برنامه‌ای این هفته اعلام کرد و افزود: در این هفته باید تلاش شود که فضاسازی لازم توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

گفتنی است در این جلسه نظرات اعضا برای اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس مطرح شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت