جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۵۵:۳۰

اجرای پروژه انتقال آب از سد “کوچری” به استان مرکزی واگذار شود

فرماندار ساوه گفت: به منظور تسریع در انتقال آب از سد کوچری اجرای این پروژه به امور اب شهری استان واگذار شود.

فرماندار ساوه :

اجرای پروژه انتقال آب از سد “کوچری” به استان مرکزی واگذار شود

سد کوچری

اجرای پروژه انتقال آب از سد “کوچری” به استان مرکزی واگذار شود

به نقل از تسنیم،محمد بهاروند ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه با اشاره بر روند تسریع آب از سدکوچری اظهار داشت: برخورداری مردم ساوه از آب شرب یک آرزوی دیرینه بود که خوشبختانه با سفر رئیس جمهور و دیگر مسئولان محقق شد و پیمانکار پروژه کار خود را شروع کرده است ولی روند کار کند بوده و ما انتظار داریم اجرای این طرح به امور آب شهری استان واگذار شود که با توجه به امکاناتی که دارند کار سریع‌تر انجام شود.

وی افزود: در بحث خدمات مشکلاتی بسیاری داشتیم که خوشبختانه این مشکلات برطرف شد، در چند سال اخیر 50 درصد روستاهای ساوه از نعمت گاز برخوردار بودند و امروز بالای 90 درصد روستاها از این نعمت برخوردارند و تلاش بر این است که تا پایان امسال 100 درصد روستاهای ما از نعمت گاز برخوردار شوند همچنین در برخی نقاط کوهستانی شهرستان که مشکل گاز وجود دارد برای برطرف شدن آن تفاهم‌نامه‌ای با شرکت گاز  و راه وشهرسازی استان منعقد شده است.

فرماندار ساوه تصریح کرد: در حوزه آب، برق و راه‌های مواصلاتی با توجه به اینکه بیشترین راه‌های مواصلاتی را داریم مشکلاتی وجود داشت که بسیاری از مشکلات برطرف شد همچنین بحث زیرگذرآوه و آزاد راه ساوه- همدان  بود که تصادفات زیادی در آنجا به وقوع می‌پیوست که با نصب دوربین و وجود زیرگذر آوه تصادفات کاهش یافت.

بهاروند بیان کرد: در بحث مراکز خدمات بین راهی با توجه به اینکه در حوزه 120 کیلومتری فاقد پمپ بنزین و مراکز بین راهی بودیم به سبب رفاه حال مسارفان مجوز مراکز خدمات بین راهی داده شد.

وی ادامه داد: مشکل اساسی که جز محدود شهرهایی هستیم که با آن مواجه بودیم بحث کمربندی بود که مراحل پایانی آن در حال انجام است و به منظور جلوگیری از تصادفات یک کنار گذار ایجاد شد تا دیگر شاهد تردد ماشین به داخل شهر نباشیم.

فرماندار ساوه عنوان کرد: تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر ارتقاء معشیت مردم، برطرف شدن بیکاری و اشتغال است که همه مسئولان باید در این مسیر حرکت کنند و خوشبختانه مسیر خوبی را در پیش داریم، جلسه اقتصاد مقاومتی کار خود را از واحدهای صنعتی شروع کرد و امروز این ستاد در روستاها در حال برگزاری است وتنها شهری هستیم که یک کمیته قضایی برای حمایت از صنایع و سرمایه گذار و در کنار آن ستاد گفت‌وگو و ستاد تسهیل رونق را تشکیل داده است.

بهاروند خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر منطقه شهر صنعتی کاوه به عنوان منطقه ویژه اقتصادی معرفی مصوب شد که از تسهیلات و تخفیفات ویژه‌ای برخوردار شدند و راه اندازی هاپ سوخت که ما هم اکنون سه گمرگ از جمله گمرک ساوه، گمرک منطقه ویژه اقتصادی و گمرک هاپ داریم که تشریفات و مشتقات نفت و گاز برای 8 استان از گمرک ساوه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: 80 درصد واردات و 40درصد صادرات استان از این شهرستان انجام می‌شود که در 4ماهه نخست امسال 147 میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به 4ماه نخست سال گذشته از رشد 25درصدی برخوردار بوده است.

فرماندار ساوه تصریح کرد: در دو منطقه آوه و نوبران همچنین غرق آباد واحدهای صنعتی مستقر شدند در روستاها هم اتفاقات خوبی را شاهد هستیم در بحث سرمایه گذاری خارجی هم 5 مورد مجوز داشتیم که این اقدامات روند خوبی در بحث اشتغالزایی و کارفرینی را به دنبال داشته است.

بهاروند بیان کرد: در سال گذشته برای 184 مورد در ستاد تسهیل رونق برنامه داشتیم که 82 مورد  پرداختی داشتیم و امسال هم 84 مورد در سایت بهین یاب ثبت نام کرده‌اند که 24 مورد آن بازرسی و 16 مورد به بانک معرفی شده است.

وی افزود: خوشبختانه در کشور و شهرستان ساوه با توجه به توانمندی‌هایی که این شهرستان دارند اقدامات خوبی انجام شده و یا در حال انجام است بحث سرمایه گذاری رنو فرانسه که می توان گفت بزرگترین قرارداد در طول تاریخ در ساوه بوده که علاوه بر بحث اشتغال امنیت و عزت ملی را برای کشور به همراه داشته است.

فرماندار ساوه خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری اولیه این واحد 800 میلیون دلار است که در مرحله نخست 6 هزار شغل ایجاد می‌شود در سال نخست با 35 قطعه ساز و در سال بعد با 70 قطعه ساز قرارداد منعقد می‌شود و قرارداد با شرکت‌های دیگر از جمله رانیران و کاریزان خودرو است و در مدت زمان کوتاهی ساوه به عنوان قطب تولید خودرو معرفی می‌شود.

بهاروند عنوان کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی را در دست داریم که کارهای مقدماتی و مطالعاتی آن انجام شده و در کشور ما به سبب کمبود انرژی از بسیاری از سرمایه گذارها استقبال نمی‌شد که با راه اندازی این نیروگاه بخش عمده ای از مشکلات انرژی کشور و منطقه برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: اشتغال فقط در صنعت خلاصه نمی‌شود  زیرا در روستاها شرایط و موقعیت‌های خوبی از حیث گردشگری اشتغال زایی وجود دارد و باید زیرساخت‌ها را  برای جذب سرمایه گذار فراهم کنیم.

فرماندار ساوه تصریح کرد: با توجه به بحران آب از مسئولان جهاد کشاورزی انتظار داریم استفاده 90 درصد آب در حوزه کشاورزی با بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری را به حداقل برسانند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت