چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۰۴:۵۷

اجرای مسابقات فرهنگی عمومی و برنامه های شاد در مراکز درمانی ساوه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه گفت: این دستگاه فرهنگی برای تامین اوقات فراغت شهروندان در روزهایی که به دلیل شیوع کرونا ناگزیر به ماندن در منزل هستند، اجرای ۳ مسابقه فرهنگی برای عموم مردم و ۲ جنگ شادی و موسیقی (در بیمارستان های شهر) را در دستور کار دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه:

اجرای مسابقات فرهنگی عمومی و برنامه های شاد در مراکز درمانی ساوه

«حسین محمودی فر» روز سه شنبه به ایرنا، گفت: از آنجا که به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به صورت فیزیکی و با حضور تماشاگران امکانپذیر نیست، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه با بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی و با هدف پر کردن اوقات فراغت شهروندان نسبت به اجرای مسابقات و برنامه های فرهنگی و هنری اقداماتی را در دستور کار دارد.

وی افزود: با توجه به مناسبت نیمه شعبان و هفته هنر انقلاب اسلامی، اجرای سه مسابقه فرهنگی و هنری با عناوین نقاشی و عکس، دلنوشته و خاطره نویسی در قالب متن و شعر برای حافظان سلامت و کتابخوانی انتظار اجرا می شود که از شهروندان درخواست می کنیم آثار تولیدی خود را برای شرکت در این مسابقات به دبیرخانه ارسال کنند.

وی همچنین اجرای جنگ شادی با حضور هنرمندان تئاتر و موسیقی شهرستان در بیمارستان های شهید مدرس و شهید چمران ساوه که محل نگهداری افراد مبتلا به کرونا هستند را از دیگر برنامه های در دستور کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه برشمرد و هدف از این اقدام را تقویت روحیه بیماران، پزشکان و پرستاران بیان کرد و گفت به زودی این برنامه ها اجرا خواهند شد.

محمودی فر گفت: برای شرکت در مسابقه فرهنگی و ادبی حافظان سلامت که به صورت استانی برگزار می شود، شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در قالب دلنوشته، خاطره گویی و شعر تا ۲۰ اردیبهشت به نشانی دبیرخانه واقع در فرهنگسرای ارشاد (میدان مادر) ارسال کنند و به سه اثر برتر نیز جوایز نقدی پنج میلیون ریالی اهدا و پنج اثر برگزیده دیگر نیز هر کدام مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال هدیه دریافت می کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه همچنین مهلت شرکت در مسابقه نقاشی و عکس ویژه گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی را تا بیستم اردیبهشت عنوان کرد و افزود: در گروه سنی سه تا ۱۰ سال به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۲، یک میلیون ریال و ۵۰۰ هزار ریال جایزه اعطا می شود و برای گروه سنی ۱۱ سال به بالا نیز به ترتیب چهار، سه و ۲ میلیون ریال هدیه نقدی پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: شرکت کنندگان در هر بخش فقط می توانند یک اثر ارسال کنند و بیان مشخصات فردی از قبیل نام و نام خانوادگی، نام پدر و شهر محل سکونت نیز الزامی است.

در شهرستان ساوه یک هزار و ۵۰۰ هنرمند در قالب ۱۱ گروه هنری فعالیت دارند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت