یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۳۷:۱۸

اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهري در 9 محله اراك، ساوه و نراق

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداري مرکزي از اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهري در 9 محله اراك، ساوه و نراق خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداري مرکزي خبر داد

اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهري در 9 محله اراك، ساوه و نراق

بازآفرینی

اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهري در 9 محله اراك، ساوه و نراق

به نقل ازخبرگزاری فارس،عزیز فیلی پیش از ظهر امروز در نشست اعضای ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان مرکزی، اظهار داشت: در طرح بازآفرینی کشور 270 محله شناسایی شده‌اند که از این تعداد 9 محله مربوط به استان مرکزی می‌باشد.

وی بیان کرد: طرح بازآفرینی پایدار شهری در سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده و بافت تاریخی چهار محله در شهر اراک، یک محله بافت تاریخی در شهر نراق و چهار محله شهر ساوه تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: این طرح در بخش‌های ساماندهی بافت فرسوده، احیای بافت تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی اجرا می‌شود.

فیلی با بیان اینکه شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین و دلیجان بیشترین بافت‌های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی استان را دارند، ادامه داد: تاکنون بیش از 2 هزار پلاک مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی استان شناسایی شده است که اراک و ساوه بیشترین پلاک‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اضافه کرد: سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل مهاجرت روستائیان به شهرها ایجاد شدند که مشکلات بسیاری را به همراه داشته‌اند زیرا این مناطق در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه بیشترین آسیب‌ها و خسارات را متحمل می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های بازآفرینی در اراک، افزود: احیا و بهسازی بخشی از بازار تاریخی اراک به اعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد ریال، ساخت مرکز چند عملکردی در شهرک علی ابن ابیطالب(ع) اراک به اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و 80 میلیون ریال و ایجاد پایگاه خدمات اجتماعی در شهرک علی ابن ابیطالب(ع) اراک با اعتباری بالغ‌بر سه میلیارد و 210 میلیون ریال از مهم‌ترین طرح‌های بازآفرینی در اراک هستند.

فیلی بازسازی سرای حاج مهدی در بازار تاریخی نراق با اعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد ریال، جدول‌گذاری و آسفالت و روشنایی معابر محلات بهزیستی، پیک‌نیک گاز و سورکان ساوه را از دیگر طرح‌های بازآفرینی استان مرکزی تا پایان جاری عنوان کرد.

به گفته وی عملیات پله گذاری، آسفالت، روشنایی و جدول‌گذاری معابر سه شهرک حضرت ولیعصر(عج) شهرک علی ابن ابیطالب(ع) و شهرک سجادیه(ع) اراک تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت