دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۲۶:۰۹

اجرای سیستم نوین آبیاری برای ۷۵۰۰ هکتار زمین در استان مرکزی پیش‌بینی شده است

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در مجموع ۱۶۰ هزار هکتار اراضی قابل توسعه سیستم‌های نوین را دارد که حدود ۶۱ هزار هکتار از این اراضی تحت پوشش این سیستم قرار گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی؛

اجرای سیستم نوین آبیاری برای ۷۵۰۰ هکتار زمین در استان مرکزی پیش‌بینی شده است

سیستم نوین آبیاری

اجرای سیستم نوین آبیاری برای ۷۵۰۰ هکتار زمین در استان مرکزی پیش‌بینی شده است

مجید آنجفی در حاشیه بازدید از طرح‌های آبیاری نوین استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه سیستم‌های نوین آبیاری استان مرکزی به لحاظ اجرای سیستم در مزارع، تامین و تولید سازه‌های نوین آبیاری یکی از استان‌های پیشرو کشور است.

وی افزود: امروز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در حوزه آب و خاک بازدید مفصلی از پروژه‌های آب و خاک استان داشتیم، این درحالی است که استان مرکزی در مجموع 160 هزار هکتار اراضی قابل توسعه سیستم‌های نوین را دارد که حدود 61 هزار هکتار از این اراضی تحت پوشش این سیستم قرار گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: به لحاظ کیفیت اجرای سیستم براساس تحلیلی که معاون وزیر ارائه کرد ما جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

آنجفی بیان کرد:  با توجه به ضرورت‌هایی که در بحران آبی کشور وجود دارد تا  85 درصد از اعتبار هزینه مورد نیاز برای اجرای سیستم‌های آبیاری نوین به شکل بلاعوض در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سال 95 درمجموع حدود 6 هزار و 500 هکتار تحت پوشش قرار گرفته که امسال برنامه برای هفت هزار و 500 هکتار پیش‌بینی شده، اما با صحبت‌هایی که امروز انجام شد، کار مهندسی که در حوزه آب و خاک انجام شده، اعتباراتی که قول آن را گرفتیم و همچنین با توجه به 40 میلیارد اعتبار موجود، قرار بر این شد که به هر میزان کار را بیش از سهمیه ابلاغی پیش ببریم، محدودیت اعتباری وجود ندارد و از طریق وزارت جهاد کشاورزی از طریق شناور و گلوبال اعتبار را دراختیار ما قرار می‌دهند.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: مدلی که در استان برای انجام این کار تعریف شده به گونه‌ای است که به شکل دبیرخانه ملی توسعه آبیاری تحت فشار کشور این الگو درحال توسعه بوده و استان‌های دیگر از استان مرکزی الگوبرداری می‌کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت