جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۱۰:۲۲

اجرای برنامه‌های شهرستان محلات با بودجه‌های قطره‌چکانی امکان‌پذیر نیست

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: گر چه باید مطابق با منابع موجود برنامه‌ریزی کرد اما با این بودجه‌های قطره‌چکانی امکان اجرای برنامه‌ها وجود ندارد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در خانه ملت:

اجرای برنامه‌های شهرستان محلات با بودجه‌های قطره‌چکانی امکان‌پذیر نیست

بودجه‌های قطره‌چکانی

اجرای برنامه‌های شهرستان محلات با بودجه‌های قطره‌چکانی امکان‌پذیر نیست

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی ظهر امروز در نشست بررسی برنامه پنج‌ ساله استراتژیک شهرداری محلات اظهار داشت: اولویت‌ها بر مبنای برنامه تعیین می‌شوند، این درحالی است که ما همیشه آرمان‌ها را به کلی ذکر می‌کنیم اما هیچ‌کدام را نمی‌توانیم اجرا کنیم که این خود یک مشکل به حساب می‌آید.

وی افزود: با توجه به این که منابع ما محدود بوده و لازم است که برای منابع محدود برنامه مشخص درنظر بگیریم، در نتیجه نمی‌توانیم بدون برنامه و با این بودجه‌های قطره‌چکانی برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

سلیمی افزود: به منظور اجرایی کردن برنامه‌ها باید همگرایی بین مسئولان، مسئله پول، بودجه، زمان  و آماده‌سازی را درنظر گرفت، این درحالی است که بیان زمان‌بندی در برنامه‌ها جزو الزامات آن برنامه است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هنوز در شهرستان آمایش محلی وجود ندارد که درنتیجه بدون آمایش محلی نمی‌توان برنامه‌ریزی صحیحی انجام داد زیرا بدون داشتن آمایش با آسیب روبه‌رو می‌شویم.

سلیمی بیان کرد: یک برنامه پنج‌ساله برای شهرداری محلات ارائه شده که در این برنامه، اهداف کیفی به خوبی درنظر گرفته شده بود، که البته باید به اهداف کمی هم توجه لازم شود و همچنین در این راستا می‌توان گفتمان‌سازی هم انجام داد.

وی ادامه داد: شهرک دانشگاهی محلات یکی از مباحثی بود که در سال‌های گذشته مطرح می‌شد، که خوشبختانه امروز مشکلات این موضوع برطرف شده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خط انتقال آب از کوچری از 35 لیتر به 120 لیتر افزایش پیدا کرد اما درحال حاضر به آخر خط رسیده‌ایم و چاه‌های بنیون و سبزکندور با مشکل روبه‌رو شده که برای برطرف کردن مشکل آب در آینده باید چاره اندیشی کرد.

سلیمی خاطرنشان کرد: قنوات یکی از بهترین روش‌های استحصال آب در شهرستان محلات بوده که گذشتگان ما  از این امکان به خوبی بهره‌برداری می‌کردند.

وی اضافه کرد: در بحث دانشگاه، آب، انرژی، جاده، نمایشگاه‌های سنگ، گل و شهرک ماهیان زینتی اقداماتی انجام شد و حتی به منظور دریافت برخی از این مجوزها با برخی استان‌های کشور جنگیده‌ایم تا بتوانیم این مجوزها را کسب کنیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کشورهای اروپایی قدرت، اقتصاد، بهداشت، مبلمان شهری و سایر امور شهری در اختیار شهردار قرار دارد این در حالی است که در کشور ما شهردار اختیارات زیادی ندارد.

سلیمی بیان کرد: در ایران 80 درصد اقتصاد، دولتی بوده و قدرت و اقتصاد در دست دولت و شرکت‌های دولتی است و حیطه اختیارات شهردار مشخص و محدود بوده و در بسیاری از مواقع دست وی بسته است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت