دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۱۶:۰۹

اجرایی شدن طرح “فرزندان آفتاب” برای نخستین بار در استان مرکزی

حجت الله درودگر گفت: طرح “فرزندان آفتاب” برای نخستین بار و با هدف کاهش ۵ درصدی هنجارهای دوران سربازی در استان مرکزی اجرایی می‌شود.

معاون قضائی دادگستری کل استان مرکزی؛

اجرایی شدن طرح “فرزندان آفتاب” برای نخستین بار در استان مرکزی

فرزندان آفتاب

اجرایی شدن طرح “فرزندان آفتاب” برای نخستین بار در استان مرکزی

به نقل از تسنیم، حجت‌الله درودگر ظهر امروز در جلسه برگزاری کارگاه‌های سبک‌زندگی ویژه سربازان با عنوان “فرزندان آفتاب” با اشاره به جزئیات اجرای این طرح اظهار داشت: یک‌سری ناهنجاری‌ها در جوامع هدف وجود دارد که اصلی‌ترین هدف معاونت اجتماعی کاهش این ناهنجاری‌ها و به تبع آن جرائم حاصل از آنها است.

وی افزود: این طرح تمامی افراد از هر قشر را جامعه هدف تلقی می‌کند و براساس آمار اجرای این طرح اثرگذاری مطلوبی داشته است.

معاون قضائی رئیس‌کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی تصریح کرد: باتوجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور ما را مردان تشیل داده و تمامی آنها مکلف به انجام وظیفه سربازی هستند جمعیت سربازها هم از مجامع هدف اجرای این طرح درنظر گرفته شده‌اند.

درودگر ادامه داد: دوره‌های آموزشی پیش از خدمت پسران با ناهنجاری‌های متعددی اعم از خودکشی، اقدام به خودزنی و یا اعتیاد مواجه است که البته باید گفت گرایش افرادی که از سطح تحصیلات پایین‌تری برخوردارند به این موارد بیشتر است.

وی عنوان کرد: میزان یاس و ناامیدی در میان این قشر زیاد است و بر این باوراند که دو سال از عمر خود را بیهوده سپری می‌کنند، به همین سبب در نظر داریم که در راستای جلوگیری از این ناهنجاری‌ها دوره‌هایی آموزش‌محور برگزار کنیم.

معاون قضائی رئیس‌کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی خاطرنشان کرد: فراگیری این آموزش‌ها می‌تواند در زندگی آینده این افراد و در سرنوشت جامعه تاثیرگذار واقع شود و به این وسیله بتوانیم ناهنجاری‌ها را کاهش دهیم.

درودگر بیان کرد: نمی‌توانیم بگوییم که توانایی برطرف شدن 100 درصدی این هنجارها را داریم اما اگر بتوانیم تنها 10 درصد از آنها را هم کاهش دهیم اثرات بسیار موثری برجا می‌گذارد.

وی افزود: برای رسیدن به اهداف مقرر تاکنون اقدامات بسیاری به انجام رسیده که برگزاری دوره‌های تربیت مربیان یکی از آنها بوده است، در نظر داریم که از هر نهاد نظامی یک تا سه نفر انتخاب و پس از سپری شدن مراحل گزینش به تهران بفرستیم تا در دوره‌های بین‌الملل مربی‌گری شرکت و پس از اخذ مدرک و بازگشتن به استان اقدام به برگزاری دوره‌های تربیت مربی کند.

معاون قضائی رئیس‌کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی ادامه داد: ظرفیت تشکیل کلاس‌های آموزشی مدنظر حداکثر تا 30 نفر تعیین شده و درنظر داریم این مجامع را به‌صورت میزگردی برگزار کنیم و سعی‌مان بر این باشد که افراد حاضر در این مجامع بتوانند به راحتی مشکلات و نقطه نظرات خود را به اشتراک بگذارند و مربی هم پاسخگوی آنها باشد.

درودگر با اشاره به کلیات این طرح گفت: اصلی‌ترین هدف اجرائی شدن این طرح رسیدگی به ناهنجاری‌های عمدی است، همچنین باید توجه داشت که مصرف دخانیات در میان جوان‌ها شیوع دارد و بسیاری از آنها از دوران سربازی به سمت این وادی کشانده شده‌اند زیرا بسیاری از آنها تا قبل از دوران سربازی حتی به فرایند خودکشی و یا اعتیاد فکر هم نکرده‌اند.

وی افزود: باتوجه به اینکه آمار ارائه شده نشان می‌دهد بیشتر افرادی که درگیر این هنجارها می‌شوند اقشار زیر دیپلم هستند هدفمان را براین قشر متمرکز کرده‌ایم و معتقدیم که برگزاری این جلسات سبب اصلاح و تغییر رفتاری میان سربازان و ارشدان و رابطه میان آنها به یک رابطه دوستانه مبدل می‌شود.

معاون قضائی رئیس‌کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی ادامه داد: صحبت از ناهنجاری به این معنا نیست که هر اقدام جرم‌انگاری پیگیری شود بلکه بسیاری از جرائم از مقاطع جزئی‌تر آغاز و به جرائم بزرگ مبدل می‌شوند.

درودگر عنوان کرد: هدف این طرح کاهش تنها پنج درصد از رفتارهای ناهنجار است که امیدواریم این میزان در درازمدت به حداقل برسد و نتایج مطلوب را به دست آوریم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت