جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۴۵:۱۶

اتباع عراقی و افغانستانی تا ۳۰ دی‌ برای تمدید “کارت کار” مهلت دارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تمدید کارت(پروانه) کار برای اتباع افغانستانی دارای کارت آمایش ۱۲ و عراقی دارای کارت آمایش ۱۱ از ۱۴ آذرماه امسال آغاز شده و تا ۳۰ دی‌ماه ادامه دارد.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:

اتباع عراقی و افغانستانی تا ۳۰ دی‌ برای تمدید “کارت کار” مهلت دارند

به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، محمدتقی آبائی اظهار داشت: تمدید کارت(پروانه) کار برای اتباع افغانی دارای کارت آمایش 12 و عراقی دارای کارت آمایش 11  از 14 آذرماه امسال آغاز شده و تا 30 دی‌ماه ادامه دارد و هزینه تمدید کارت کار برای مدت یک‌سال 258 هزار و 700 تومان است.

 وی افزود: براساس دستورالعمل شماره 173045 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ابلاغ آن به این اداره کل فراخوان از اتباع افغانستان و عراق دارای کارت آمایش 12 و هویت 11 که دارای کارت کار سال قبل و در بازه سنی 18 تا 60 سال است صورت پذیرفته و طریقه صدور کارت برای سایر اتباع در مرحله بعد متعاقبا اعلام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: زمان فراخوان تمدید نمی‌شود و کلیه اتباع خارجی باید برای ارائه مدارک لازم به محل‌های تعیین شده توسط ادارات شهرستان‌های اراک، ساوه و دلیجان که متعاقبا در سطح شهرستان‌ها اعلام می‌شود مراجعه و پروانه کار دریافت نمایند.

آبایی بیان کرد: زمان اجرای طرح از14آذرماه لغایت 30 دی‌ماه بوده و رصد و کنترل حسن اجرای طرح از طریق روسای شهرستان‌ها، حراست و بازرسان کار استان هماهنگی لازم به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: هزینه تمدید کارت کارهای قبلی 258 هزار و 700 هزارتومان تعیین شده که توسط متقاضی پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به ماده 181 قانون کار گفت: کارفرمایانی که اتباع خارجی را که فاقد پروانه(کارت) کار هستند و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده است به کارگماری کنند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار قید شده است به‌کارگماری کنند مراتب جرم محسوب می‌شود و به مجازات حبس از 91 روز تا 180 روز محکوم می‌شود.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت