جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۰۵:۳۴

آیین نامه ی جدید مسابقات پهلوانی و زورخانه ای اجرایی میشود

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای از اتمام بازنگری و اصلاح آئین نامه برگزاری مسابقات این ورزش خبرداد وگفت: از این پس مسابقات پهلوانی و زورخانه ای طبق آئین نامه جدید برگزارمی شود.

مجتبی جوهری؛

آیین نامه ی جدید مسابقات پهلوانی و زورخانه ای اجرایی میشود

آیین نامه زورخانه ای

آیین نامه ی جدید مسابقات پهلوانی و زورخانه ای اجرایی میشود

مجتبی جوهری در گفت و گو با خبرنگار مهر در حاشیه سفر خود به استان مرکزی، اظهار داشت: آئین نامه ورزش پهلوانی و زورخانه ای پس از یک سال بررسی کارشناسی توسط کارشناسان ملی، پیشکسوتان، اهل فن، هیات های ورزشی استان ها و همچنین بازنگری نهایی و تصویب فدراسیون، برای اجرا به تمامی استان ها ابلاغ شد.

 رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای افزود: اصلاح آئین نامه ورزش پهلوانی با رعایت اصول و آداب مفهومی سنتی، با هدف ترکیب شدن برخی از مفاد آن به علم روز، روان شدن قوانین مندرج، یکسان شدن مقررات و رفع هرگونه ابهام، تقویت ورزش زورخانه ای، تخصصی شدن حوزه های مختلف این ورزش و نهادینه کردن آن در جامعه صورت گرفته است.

جوهری خاطر نشان کرد: مسابقات رده سنی نوجوانان ورزش پهلوانی و زورخانه ای، هجدهم تیرماه جاری در شهر بجنورد، با مقررات وقوانین مندرج در آئین نامه جدید برگزار شده و این آئین نامه، ورزش تیمی زورخانه ای، هنرهای فردی زورخانه ای و کشتی پهلوانی را شامل می شود.

۵۰۰۰ مرشد، مربی و داور ورزش پهلوانی آموزش می بینند

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای اعلام کرد: در حوزه آموزش نیز فدراسیون به این مهم توجه خاص دارد و طی سال جاری، آموزش پنج هزار مرشد، مربی و داور ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی در سراسر کشور در حوزه آموزش در دستور کار این فدراسیون قرار دارد.

جوهری در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه ورزش پهلوانی و زورخانه ای باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، افزود: یکی از برنامه های  دیگر فدراسیون  در کنار آموزش، نهادینه کردن ورزش پهلوانی و زورخانه ای در جامعه برای ترویج این ورزش باستانی است.

وی تصریح کرد: این ورزش معنوی و مذهبی ریشه در اعتقادات ایرانیان دارد؛ باید از گود زورخانه فراتر رود و گسترش پیدا کند که در این رابطه از پارک ها و فضاهای عمومی برای آماده سازی بستر توسعه این ورزش و آشنا کردن خانواده ها با ورزش پهلوانی بایستی بهره گرفته شود.

آموزش و پرورش نقش موثری در ترویج ورزش پهلوانی دارد

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در این زمینه می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و با استفاده از فضاهای موجود در مراکز آموزشی و مدارس، بستر ترویج این ورزش را مهیا کند تا نونهالان، نوجوانان و جوانان به سمت این ورزش گرایش بیشتری پیدا کنند.

وی بیان داشت: در حال حاضر نسبت به گذشته فضای این ورزش بسیار تغییر کرده و شاهد اشتیاق و گرایش بیشتر نوجوانان و جوانان به ورزش پهلوانی هستیم که این سرمایه های ارزشمند بایستی حفظ شوند .

جوهری یادآورشد: استان مرکزی از پتانسیل خوبی در ورزش پهلوانی برخوردار است و استعدادهای فراوان در این استان وجود دارد که باید در مسیر درست هدایت شوند و این وظیفه خطیر متولیان ورزش در استان است.

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای اضافه کرد: هم اکنون استان مرکزی به عنوان دبیرخانه منطقه چهار ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور مشخص شده و رئیس این هیات در استان نیز به عنوان دبیر این منطقه فعالیت دارد و تاکنون نیز دبیرخانه موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت