دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۲۷:۰۳

آیت‌الله دری نجف آبادی: نظارت دولت در واگذاری مراکز تولیدی و صنعتی جدی‌تر شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه نظارت دولت در واگذاری مراکز تولیدی و صنعتی جدی‌تر شود گفت: دست‌هایی در پشت پرده مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و کارخانجات استان مرکزی در کار است.

کشور نباید هیچ‌گونه وابستگی به خارج داشته باشد

آیت‌الله دری نجف آبادی: نظارت دولت در واگذاری مراکز تولیدی و صنعتی جدی‌تر شود

نظارت

آیت‌الله دری نجف آبادی: نظارت دولت در واگذاری مراکز تولیدی و صنعتی جدی‌تر شود

به نقل از تسنیم، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در خطبه‌های نماز عیدقربان در مصلی بیت المقدس اراک به مشکلات برخی از واحدهای تولیدی استان مرکزی اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلاتی که امروز گریبان گیر برخی از واحدهای تولیدی استان شده، ناشی از راه‌های غلطی رفته تا به امروز است، بنابراین برای اینکه در تولید موفق باشیم یا باید کپی‌کاری کنیم و یا باید واحدهای تحقیقات را در واحدهای های تولید راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: همه باید از تولید داخل حمایت کنند تا کشور خودش صاحب تکنولوژی شود و نخواهد وابسته به کشورهای مختلف باشد، چراکه وابستگی واحدهای تولید به قطعات وارداتی، مشکل بزرگی است که باید با استفاده از نیروهای متخصص برطرف شود و تا زمانی که این وابستگی‌ها وجود داشته باشد مشکلات همچنان پا برجا است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: در استان مرکزی ظرفیت‌های خوبی در بخش صنعت وجود دارد که مدیران کارخانه‌ها و مدیران استانی برای خودکفایی کشور با استفاده از این ظرفیت ها نهایت تلاش و جدیت را داشته باشند این درحالی است که صنایع استان نیازمند زنجیره‌ای شدن هستند و باید به شکلی درباره صنایع استان برنامه‌ریزی شود که کشور را از واردات بسیاری از محصولات بی‌نیاز کند.

امام جمعه اراک به موضوع واگذاری‌ها اشاره کرد و گفت: از دولت دوازدهم انتظار داریم در موضوع واگذاری‌ها نظارت جدی‌تر داشته باشد و به مشکلات واحدهای تولیدی استان رسیدگی کند این درحالیست که پیگیری های فراوانی برای حل مشکلات هپکو و آذراب داشته‌ایم و همه پیگیری‌هایمان درباره مشکلات واحدهای تولیدی استان مرکزی به سازمان خصوصی سازی ختم شده و سازمان خصوصی‌سازی هم تا‌کنون جواب سر بالا به ما داده است.

آیت الله دری نجف‌آبادی اعتراض را از حقوق کارگران دانست و ادامه داد: بهتر است چند نفر به نمایندگی از کارگران مشکلات را بررسی کند البته درباره مشکلات واحدهای تولیدی دست‌هایی پشت پرده است که مسئولان باید پیگیر موضوع این موضوع باشند.

وی بیان کرد: تهدیدهای آمریکا اثری بر اراده ملت ایران ندارد پس مسئولان توجه داشته باشند برای اینکه بتوانیم روی پای خودمان ایستادگی کنیم باید به توانمندی‌های داخلی کشور تکیه کنیم.

آل سعود دستانی آغشته به خون مسلمانان دارد

امام جمعه اراک به جنایات آل‌سعود علیه حجاج بیت‌الله الحرام در موسم حج اشاره کرد و گفت: حوادث سال 66 و سال 94 از جنایت‌های غیرقابل اغماض آل‌سعود است که نمی توان از آن به سادگی گذشت کرد البته علاوه بر این تمام جنایت‌هایی که در یمن، سوریه، عراق، بحرین و لبنان انجام می‌شود با حمایت‌های آل‌سعود و برای مقابله با ایران است.

وی به پیام رهبر انقلاب به حج امسال اشاره کرد و افزود: پیام مقام معظم رهبری برای رسیدگی به مشکلات جهان اسلام روشنگر و گویا است که باید مورد توجه و دقت قرار گیرد. کعبه خانه عزت، شرافت و عظمت مسلمانان است و خانه کعبه به عنوان خانه وحدت و همدلی مسلمان است ولی آل سعود سال‌هاست که این خانه را اشغال کرده است.

دهه امامت فرصت طلایی برای پرداختن به موضوع ولایت و امامت است

امام جمعه اراک بر ضرورت توجه به دهه امامت و ولایت گفت: دهه امامت فرصت طلایی برای پرداختن به موضوع ولایت و امامت است و باید از این فرصت به نحو مطلوبی بهره برد. عید غدیر خم در کنار عید قربان و فطر یکی از اعیاد بزرگ است و در واقع می‌توان گفت روح حقیقی اعیاد در عید غدیر تجلی می‌یابد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: عید قربان عید امت پیامبر و عید همه آزادی‌خواهان است و بالاترین دستاورد برای هر فرد تقوا و بندگی خداوند به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت