یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۳۷:۱۲

آیت‌الله دری نجف‌آبادی: کشور به افرادی با تربیت انقلابی و اسلامی نیاز دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه کشور به افرادی با تربیت انقلابی و اسلامی نیاز دارد گفت: دولت باید در سال آینده برای حل مشکلات برنامه‌ای دقیق داشته باشد.

در خطبه‌های نماز جمعه اراک؛

آیت‌الله دری نجف‌آبادی: کشور به افرادی با تربیت انقلابی و اسلامی نیاز دارد

صنایع استان مرکزی

آیت‌الله دری نجف‌آبادی: کشور به افرادی با تربیت انقلابی و اسلامی نیاز دارد

به نقل از  تسنیم، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: مردم  در برابر اسلام، قرآن و پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) مسئول هستند و چون ما حاملین امر و نهی خداوند هستیم و تنها وظیفه نداریم که در درون اسلام مجاهدت داشته باشیم بلکه باید برای همه بشریت مجاهدت داشت و در مقابل 7.5 میلیارد نفر جمعیت جهان وظیفه داریم باید با تمام وجود این مسئولیت را احساس کنیم و تلاش لازم را در این راستا انجام دهیم.

وی افزود: باید با تربیت اسلامی افرادی همچون سید حسن نصرالله، قاسم سلیمانی و شهید حججی‌ها را تربیت کنیم چون جامعه اسلامی به چنین افرادی نیاز دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: عامل انجام این مسئولیت خودسازی و مایه آبروی ائمه اطهار بودن است، اسلام تاکنون با انسانیت و مهربانی به سمت جلو حرکت کرده و هرگز با نگاهی هسته‌ای و اتمی رفتار نکرده و تنها افراد احمق و دیوانه حرف از جنگ هسته‌ای برای پیشرفت خود به میان می‌آورند.

دری‌ نجف‌آبادی بیان کرد: نباید فریب تجملات را خورد این در حالی است که بر نظافت در فرهنگی دینی ما بسیار تاکید شده و در کنار پاکیزگی ظاهری آنچه مهم است پاکیزگی رفتاری، دورنی و قلبی و دوری از هوای نفسانی،معصیت، رذایل، جهاهت، تکبر و خودخواهی و غیره است که به شکب واقعی تمیز بود.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه دیر یا زود مرگ به سراغ همه ما می‌آید باید گفت خوش به سعادت فردی که با آمادگی لازم وارد عالم برزخ می‌شود.

امام جمعه اراک عنوان کرد: دنیا هرگز وفا نداشته و ندارد و باید قدر خود را بدانیم، خدا را شکر می‌کنیم که امسال آغاز بهار با سال اولیا خداوند که همان ماه رجب است تقارن پیدا کرده است.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم اعتکاف که یک آئین مبارک دینی است در این ماه بسیار سبب خرسندی است که باید از این فرصت بهره مناسب برد.

وی اضافه کرد: صله رحم بسیار مورد تاکید دین اسلام است و باید در ایام نوروز قدر دانست و احسان داشت، احسان عامل برطرف کردن بلا، افزایش برکت، شفیع قیامت و غیره است و این خدمت را از بهار آغاز کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دولتمردان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا کارنامه‌ای با عظمت از چهل سالگی انقلاب را تهیه کنند و یک تصمیم جدید برای 10 سال آینده انقلاب داشته باشند و گام‌های اساسی را برای برطرف کردن مشکلات بردارند و  تکلیف همگان است و باید ابعاد شخصیتی و فکری بزرگان دینی بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: در استان مرکزی در سال آینده بزرگداشت 6 هزار شهید را داریم و بزرگداشتی در سطح ملی برگزار می‌شود و مقدمات این امر مهم هم فراهم شده است.

امام جمعه اراک عنوان کرد: برنامه تحول نظام سلامت به عنوان دستاوردی مهم در کشور اجرایی شده و اکنون باید با همراهی خیران و مردم دامنه خدمات آن گسترده‌تر شود، بیماران خاص و سخت درمان در زمره گروه‌هایی هستند که علاوه بر هزینه‌های درمانی سنگین مراحل و تجهیزات تخصصی درمانی را هم نیاز دارند و با توجه به اینکه استان مرکزی به عنوان قطب درمان سرطان فعالیت دارد نیاز است که خیران در تقویت زیرساخت‌های درمانی همراهی تنگاتنگی با حوزه سلامت داشته باشند.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: طرح توسعه بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک در آستانه سال جدید تکمیل و راه‌اندازی شده و سال‌ها بود که بیماران سرطانی به سبب کمبود تخت در این بیمارستان پشت نوبت بودند و راه‌اندازی این امکانات مشکل بزرگی را از بیماران برطرف کرد.

وی اضافه کرد: امروز خبر خوشی مبنی بر بهره‌برداری از فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری منتشر شده که بعد از نوروز به طور رسمی با حضور وزیر بهداشت افتتاح می‌شود و بشارتی برای مردم استان مرکزی و حتی استان‌های همجوار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: قدر نعمات خدا را باید بدانیم و در کنار این نعمات باید نیازمندان را در نظر داشت، خیران هم باید در این ایام که ایام احسان و نیکوکاری است نیازمندان را موردتوجه قرار دهند.

دری نجف آبادی اظهار داشت:  با بمب اتمی نمی‌توان جهان را فتح کرد و در صورت استفاده از بمب‌های اتمی به سبب  آثار تخریبی فراوانی که بر جا می گذرد دیگر جایی از زمین برای زندگی کردن باقی نمی‌ماند و در حالتی که افراد احمقی در دنیا نظیر ترامپ قصد استفاده از  بمب‌های اتمی را داشته باشند کشورهای دیگری نظیر روسیه و چین که دارای زرادخانه‌های فراوانی هستند در مقابل آنها ایستادگی می‌کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت