یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۳۵:۲۹

نباید اجازه داد صنایع استان مرکزی به سرنوشت هپکو دچار شوند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مسئولان اگر دردی از صنایع برطرف نمی‌کنند، مشکل و دردی نیفزایند گفت: نباید اجازه داد واگذاری صنایع استان مرکزی به سرنوشت هپکو دچار شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی؛

نباید اجازه داد صنایع استان مرکزی به سرنوشت هپکو دچار شوند

جمهوری اسلامی ایران

نباید اجازه داد صنایع استان مرکزی به سرنوشت هپکو دچار شوند

به نقل از تسنیم، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر امروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی ایران اظهار داشت:  دشمنان در فکر ضربه زدن به اسلام هستند که در این حال ملت ایران نباید هرگز به آنها این اجازه را بدهند و با ایستادگی در مقابل آنها از خون شهدا پاسداری کنند.

وی افزود: مردم غیور ایران با هوشیاری خود باید دست دشمن را رو کرده و اجازه ندهند که این افراد یک لحظه خواب راحت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: ماه رجب به عنوان یک ماهی است که مسلمانان می‌توانند در این ماه خود را شستشو و پاکیزه کنند این در حالی است که با معتکف شدن ثواب این ماه عزیز افزایش پیدا می‌کند.

دشمنان آرزوی ضربه زدن به اسلام را باید با خود به گور ببرند

دری نجف آبادی با اشاره به فرارسیدن 12 فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: این روز به نام روز جمهوری اسلامی نامیده شده، در این روز بزرگ مردم غیور ایران با رفتن به پای صندوق‌های رای با انتخاب و میل خود به جمهوری اسلامی رای دادند و آن را انتخاب کردند این در حالی است که مسئولان کشور هم باید دقت کنند که این نظام به راحتی به دست نیامده پس نباید آن را به راحتی از دست داد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ملت ایران همیشه در حالت آماه باش قرار دارد، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بدانند که انقلاب اسلامی هوشیارتر از سال‌های قبل است و آرزوی ضربه زدن به اسلام را باید با خود به گور ببرند.

امام جمعه اراک عنوان کرد: با توجه به درپیش بودن روز 13 فروردین که روز طبیعت نامیده شده از مردم تقاضا داریم که در این روز از محیط زیست محافظت کنند و با یک اشتباه به فضای سبز آسیب نزنند.

ضرورت افزایش حمایت از کالای ایرانی در کشور

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: سال گذشته میزان بارندگی در استان مرکزی ناچیز بود این در حالی است که در سال‌های گذشته میزان بارندگی 280میلی‌متر بود که این مقدار در سال گذشته 70 میلی‌متر بود که بسیار مقدار ناچیز و اندکی است و اگر ملت ایران در مصرف آب صرفه‌جویی نکرده و مصرف بهینه را الگو قرار ندهند به طور قطع در آینده با مشکل کم آبی رو‌به‌رو می‌شویم.

وی اضافه کرد: در راستای حمایت از کالای ایرانی از مسئولان تقاضا داریم که با اهمیت و ارزش دادن به کالاهای داخلی از کالاهای وارداتی استفاده نکنند و حمایت آنها نباید در حد شعار و نماد باشد زیرا همه در راستای تبلیغ و ترویج استفاده  از کالای ایرانی مسئول هستند.

مسئولان اگر دردی از صنایع برطرف نمی‌کنند، دردی نیفزایند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به انکه ایران در تمام عرصه‌ها موفق عمل کرده در نتیجه برای موفقیت در تولید اجناس با کیفیت هم تولیدکنندگان هم باید با افزایش کیفیت محصول خود در این راستا گام بردارند و با کالای خارجی رقابت کنند.

وی با تاکید بر نقش مردم در تحقق اقتصادمقاومتی و شعار سال بیان کرد: اگرچه تعریف برنامه قوی و اثربخش در حوزه های دولتی ضروری است اما اقشار مختلف مردم در زمینه مصرف کالای ایرانی باید در گام نخست تحول فکری و رفتاری را ایجاد کنند و به این نتیجه برسند که دستیابی به درآمد، رونق اقتصادی و اشتغال با حمایت آگاهانه آنان در خرید محصولات ایرانی تضمین می‌شود.

دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان نیز باید با افزایش کیفیت کالاهای داخلی زمینه رقابت پذیری و حضور هرچه بیشتر محصولاتشان را در بازارهای داخلی و جهانی فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به موضوع واگذاری‌ها گفت: مدتی است که برخی کارخانجات مانند کارخانه هپکو و آونگان با مشکل روبه رو هستند این در حالی است که مسئولان هنوز نتوانستند اقدامی در راستای برطرف مشکل این کارخانجات انجام دهند که از مسئولان مربوطه تقاضا داریم  که اگر دردی را دوا نمی‌کند درد دیگری به مشکلات ما اضافه نکنند.

وی ادامه داد: در واگذاری واحدهای صنعتی و تولیدی استان مرکزی به بخش خصوصی دقت لازم را داشته باشند تا از بروز مشکلات احتمالی برای جامعه کارگری جلوگیری شود.

امام جمعه اراک افزود: واگذاری واحدهای صنعتی از جمله هپکو به بخش خصوصی در گذشته کارشناسی نبوده است و مشکلاتی را برای استان مرکزی به همراه داشت و هرگز نباید اجازه داد که سایر واحدهای صنعتی این استان سرنوشت مشابه‌ای را تجربه کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت