دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۵۳:۰۰

آگاهی، بهترین راه پیشگیری از اعتیاد/اعتیاد سلامت جامعه را به خطر می اندازد

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: متاسفانه سن اعتیاد رو به کاهش است، پیشگیرى از اعتیاد جوانان با آگاهی و هوشیارى همیشگى والدین و اعضاى خانواده امکان پذیر است.

در همایش پیشگیری از اعتیاد مطرح شد؛

آگاهی، بهترین راه پیشگیری از اعتیاد/اعتیاد سلامت جامعه را به خطر می اندازد

اعتیاد

آگاهی، بهترین راه پیشگیری از اعتیاد/اعتیاد سلامت جامعه را به خطر می اندازد

به نقل از فراهان خبر، رفیعی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در همایش اعتیاد در شهرخنجین گفت: اعتیاد بزرگترین و شایع ترین آسیب اجتماعی و بلای خانمان سوز است که تبعات وسیع و متعددی نظیر سرقت، طلاق و بزه کاری را یدک می کشد و هرساله هزاران نفر به ویژه جوانان را در دام خود گرفتار می کند.

وی افزود: اعتیاد به مواد مخدر، از دغدغه های مهم اجتماعی است که مهار آن در نگاه تصمیم سازان جامعه اهمیت خاصی دارد،چرا که زمینه ساز بروز آسیب­ ها و انحرافات اجتماعی می شود و خساراتی که از گرایش فرد به اعتیاد در حوزه خانوادگی، اخلاق فردی، اقتصادی و سلامت به جامعه وارد می شود، سنگین است.

رفیعی اظهار کرد: اعتیاد در دو حوزه مقابله و پیشگیری تقسیم بندی می شود، اگر رویکرد پیشگیری داشته باشیم خسارت کمتری به جامعه وارد می شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: متاسفانه سن اعتیاد رو به کاهش است، پیشگیرى از اعتیاد جوانان با آگاهی و هوشیارى همیشگى والدین و اعضاى خانواده امکان پذیر است.

وی افزود: کشیدن سیگار و قلیان در بسیاری از موارد از سوی جوانان و خانواده ها تفریح تلقی می شود درحالیکه استعمال این ماده تدخینی دروازه ورود به اعتیاد است.

رفیعی گفت: والدين به عنوان مهم‌ترين منبع تامين عواطف و اخلاقيات جوانان مي‌توانند با تربيت و آموزش اسلامي و منطقي در پيشگيري از اعتياد جوانان ايفاي نقش كنند.

در ادامه زهرا محمدی، رئیس بهزیستی شهرستان فراهان در این همایش گفت: اعتیاد در هرجایی که باشد برای امنیت و سلامت انسان خطر دارد.

وی افزود: همه دستگاه های اجرایی که وظیفه مبارزه با مواد مخدر را دارند باید با هماهنگی و همکاری یکدیگر و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر با این پدیده شوم مبارزه کنند.

محمدی اظهار کرد: باید آثار زیان بار اعتیاد به مواد مخدر برای افراد جامعه بازگو شود تا مردم از این آثار مخرب که بنیان خانواده را هدف گرفته است، مطلع شوند.

رئیس بهزیستی شهرستان فراهان شناساندن آسیب‌های اجتماعی به لایه‌های مختلف مردم را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: اصل پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر به ویژه در نسل جوان باید در اولویت برنامه های مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت