پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۲۶:۱۰

آموزش سه سطح فنی و حرفه‌ای به بخش خصوصی واگذار می‌شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آموزش در سه سطح نظام مهارتی فنی و حرفه‌ای با هدف ارتقای سطح کیفیت به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

معاون وزیر:

آموزش سه سطح فنی و حرفه‌ای به بخش خصوصی واگذار می‌شود

«علی‌اوسط هاشمی» روز شنبه در آیین معارفه مدیر کل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در اراک افزود: این سه سطح با همه اختیارات به بخش خصوصی سپرده می شود تا از شمار آموزشگاه‌های خصوصی هر روز کاسته نشود.

وی با بیان اینکه مهارت هشت سطح دارد و سطوح تخصصی در اختیار فنی و حرفه‌ای باقی می‌ماند؛ اظهار داشت: این مهم در راستای حفظ آموزش مهارت تخصصی در مجموعه فنی و حرفه ای انجام خواهد شد.
وی بر رسیدن آموزش فنی و حرفه‌ای به سطوح عالی مهارت تاکید و اضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای آموزش و پرورش، به وزارت علوم و تحقیقات سپرده شد در حالی که جایگاه این دانشگاه، فنی و حرفه‌ای است.

هاشمی افزود: مهارت و صلاحیت حرفه ای باید توسعه یابد و از افزایش شمار کارگاه جلوگیری و به توسعه تجهیزات اهتمام ورزید.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: استان مرکزی در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات دارای جایگاه برتر است و تنوع این استان در بخش‌های مختلف قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست، اما در این استان در بخش مهارت یک مدل ملی ارائه نشده است و این به معنای نفی زحمات مدیران و مسئولان در این خطه نیست.
وی اظهار داست: فنی و حرفه‌ای نتوانسته با وجود ظرفیت‌های مقبول، میزبان المپیاد و مسابقات آسیایی و ملی  باشد و در تدوین استاندارد و روزآوری به مشاغل نو و برگرفته از سرعت و تکنولوزژی برسد.

وی گفت: باید بین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و  صنعت و کشاورزی پیوندشکل گیرد و بخش کشاورزی هم از کارگاههای مهارت آموزی بهرهمند شوند.
هاشمی افزود: نظام آموزشی باید دارای استراتژی مطلوب برای رسیدن به اهداف باشد و نبود این مهم باعث شده تا۴۰ درصد دانش آموختگان نظام آموزش رسمی کشور، برای کسب مهارت به آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای وارد شوند.
وی اظهار داشت: مهارت باید عمومیت پیدا کند و خانواده‌ها تغییر را در آموزش فرزندان خود به عینه ببینند.

در این مراسم «منصور جلیلوند» به عنوان مدیرکل جدید فنی و حرفه‌ای استان مرکزی معرفی و از خدمات «سعیدرضا شاه محمدی» تقدیر شد.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با بیش از ۱۷۰ آموزشگاه آزاد و ۲۱ مرکز دولتی کار آموزش مهارت‌های مختلف را در این استان برعهده دارد.
استان مرکزی یکی از قطب های مهم کشور در حوزه صنعت و خدمات در قلب کشور است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت