شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۳۱:۰۶

آموزش‌های فنی و حرفه‌‌ای در اراک کیفی‌سازی می‌شود

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اراک با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌‌ای در اراک کیفی‌سازی می‌شود گفت: بسترهای آموزش فنی و حرفه‌ای در اراک توسعه و تسهیل می‌شود چرا که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اراک با محوریت جذب بازار کار انجام می‌شود.

آموزش‌های فنی و حرفه‌‌ای در اراک کیفی‌سازی می‌شود

فنی وحرفه ای

آموزش‌های فنی و حرفه‌‌ای در اراک کیفی‌سازی می‌شود

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،”رحیم افکاری” مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اراک با حضور در دفتر سرپرستی خبرگزاری تسنیم در استان مرکزی ضمن بازدید از این خبرگزاری با نحوه فعالیت این خبرگزاری آشنا شده و در جریان فعالیت آن قرار گرفت.

“راحله بیات” رئیس خانه داوطلب اساتید هلال احمر استان مرکزی و از اساتید مراکز فنی و حرفه‌ای و آموزشی استان “رحیم افکاری” مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اراک را در این بازدید همراهی کرد.

افکاری در این بازدید پس از تشریح کامل مدیر دفتر خبرگزاری تسنیم از نحوه فعالیت این خبرگزاری و  چگونگی تعامل آن با دستگاه‌های اجرایی، به برقراری ارتباط مستمر این خبرگزاری با مجموعه فنی و حرفه‌ای و بخش دانشگاهی استان مرکزی تاکید کرد و گفت: مجموعه مجموعه فنی و حرفه‌ای و بخش دانشگاهی استان مرکزی به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع به مردم در زمینه‌های مختلف مربوط به این مجموعه نیاز به همکاری مستمر این رسانه دارد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اراک با اشاره به ضرورت توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان و کشور اظهار داشت: هر کشوری به منظور توسعه همه جانبه نیاز به افراد دارای مهارت است چون کشور با مهارت توسعه پیدا می‌کند.

افکاری عنوان کرد: هر کشوری که در آن نیروی آموزش دیده با مهارت کم باشد یا نباشد رشد آن کشور کاهش پیدا می‌کند در نتیجه این مسئله ما را ترغیب می‌کند که در تمام ابعاد به امر مهارت آموزی دقت داشته باشیم و آن را توسعه دهیم که دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند در تحقق این امر موثر باشد.

وی افزود: بخش عمده‌ای از دانشجویان و فارغ التحصیلان به سبب نقصی که در سیستم آموزش عالی ما وجود دارد نمی‌توانند به طور مستقیم وارد بازار کار شوند  در نتیجه به اجبار این افراد باید یک مرحله دیگر در مراکز فنی حرفه‌ای یا مکان‌های دیگر مهارت مورد نظر خود را آموزش ببینند و بازیابی کنند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اراک با اشاره به اهمیت تلاش برای توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای گفت: مهارت یکی از عامل‌های اصلی رشد و توسعه اقتصادی پایدار در کشورها به شمار می رود، به همین منظور آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، نقش مهمی را در افزایش اشتغال مولد، بهبود فضای کسب و کار، استفاده بهینه از فرصت‌ها و افزایش کارایی اقتصاد مقاومتی در درون جامعه بر عهده دارد.

افکاری بیان کرد: جوانان با فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در واقع نیروی خلاقیت و کاربردی خود را در یک فضای رقابتی در مسیر خدمت به مردم به‌کار می‌گیرند و این آموزش‌های مهارتی زمینه‌ساز ایجاد حرفه‌های با ثبات است و از پدید آمدن شغل‌های کاذب و ناپایدار که توسعه همه جانبه کشور را هدف قرار می‌دهد و سبب آسیب‌های مختلف اجتماعی می شود، جلوگیری به عمل می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، افراد را با توجه به شرایط اقتصادی جامعه آماده ورود به بازار کار می‌کند و به این شکل مهارت‌های عمومی بازار کار و صنعت را مورد توجه قرار می‌دهد و کارایی افراد را با توجه به تغییرات تکنولوژیکی به روز می‌کند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اراک عنوان کرد: افراد پس از به دست آوردن دانش و مهارت‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف می‌توانند در شغل‌های مناسب به فعالیت بپردازند و به عنوان کارآفرین برطرف کننده نیاز اصلی کشورها به ویژه در کشورهای در حال توسعه باشند.

افکاری تصریح کرد: دانشگاه‌های تئوری ما به سبب اینکه مهارت در آنها آموزش داده نمی‌شود یک دوباره کاری به وجود می‌آید که این هم مستلزم هزینه‌های گزاف برای دولت است و برای اشخاص هم هزینه‌های مادی و هم وقت زیادی نیاز است.

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اراک بیان کرد: آموزش‌های علمی کاربردی و مهارتی آموزش‌های پرهزینه‌ای هستند و به همین سبب بخش خصوصی جرات ورود به این آموزش‌ها را ندارد و از طرفی هم منابع دولت محدود است در نتیجه مشکل اصلی ما در تامین منابعی است که لازم است برای توسعه آموزش‌ها داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دومین مشکل در این زمینه فرهنگ مردم است که فرهنگ مهارت و مهارت آموزی در کشور ما بسیار پائین است که باید یک اقدامی در این راستا که خانواده‌ها فرزندان خود را به سمت فرهنگ آموزی سوق دهند باید انجام شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت