پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۳۷:۰۶

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی هدفمند ارائه می‌شود

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی هدفمند ارائه می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی هدفمند ارائه می‌شود

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی هدفمند ارائه می‌شود

فریبرز فضلی‌خانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اقدامات فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از سال گذشته به صورت قوی‌تر از سال‌های قبل، بحث بازاریابی و آموزش به مجموعه‌ای که هدفمند کار می‌کند را آغاز کرده‌ است.

وی افزود: این برنامه به 6 تفاهم‌نامه منتج شده است، برای مثال با کمیته امداد یک تفاهم نامه می‌نویسیم، اگر یک سرپرست خانواده داوطلب آموزش برای ایجاد شغل است، به فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شود و او را آموزش می‌دهیم.

فضلی‌خانی تصریح کرد: این یعنی کمیته امداد تحقیق و بازاریابی خود را انجام داده است و به فنی و حرفه‌ای اطلاع می‌دهد، به عنوان مثال به یک خیاط جهت تولید پوشاک نیاز داریم، آموزش فنی و حرفه‌ای با توجه به آن تفاهم‌نامه به داوطلب آموزش می‌دهد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه این سازمان گفت: تفاهم نامه های دیگر با صنعت و معدن، بهزیستی، سازمان زندان، اتاق اصناف  وبسیاری از نهادها است و آن‌ها به ما اطلاع می‌دهند چه نیاز دارند، به این روش آموزش بازار محور می‌گویند.

این مسئول عنوان کرد: این برای تناسب بازار کار و آموزش های لازم کمک بسیار مفید وخوبی است، البته بخشی از آموزش‌ها با توجه به علایق افراد صورت می‌گیرد که خودشان به دنبال کار هستند یا ممکن است که کارآفرین شوند.

فضلی‌خانی با اشاره به نتایج دوره کارآموزی گفت: در گروه داوطلب‌ها تعدادی هم هستند که بدون هدف به سراغ آموزش‌ها می‌آیند و این کار را صرفا برای گرفتن آموزش انحام دهند و آموزش آن‌ها به شغل هم منتج نشود که دراین زمینه برای انکه هدر رفت نیروهای آموزش دیده را به حداقل برسانیم، تدابیری از جمله مشاوره قراردادیم.

وی خاطرنشان کرد: داوطلب پیش از ثبت نام مشاوره می‌شود تا علایق او مشخص و در همان راستا آموزش بگیرد در مجموع ما ترکیبی از این برنامه‌ها را در سیستم آموزش فنی و حرفه‌ای داریم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت