پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۴۶:۰۵

آمار اعتیاد دانشجویان درمرکزی نگران کننده است/سند پیشگیری اجراشود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: طبق ارزیابی، آمار اعتیاد دانشجویان در استان مرکزی نگران کننده است و سند پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه ها که قبلا تدوین شده باید اجرا شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی:

آمار اعتیاد دانشجویان درمرکزی نگران کننده است/سند پیشگیری اجراشود

اعتیاد دانشجویان

آمار اعتیاد دانشجویان درمرکزی نگران کننده است/سند پیشگیری اجراشود

به نقل از مهر، غلامرضا فتح آبادی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در اراک اظهار داشت: چند سال قبل سند دانشجویی پیشگیری از اعتیاد را برای استان مرکزی تدوین کردیم که سر فصل های بسیار گسترده ای داشت و با توجه به آمار بالای قشر دانشجو در استان مرکزی، اجرای برنامه های سند پیشگیری از اعتیاد دانشجویان در این استان ضروری است.

وی افزود: اگر این سند در استان اجرایی به شود بسیار به موضوع کاهش اعتیاد در قشر دانشجو کمک خواهد کرد و براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار است که در تمامی دانشگاه ها کمیته پیشگیری از اعتیاد تشکیل شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: همچنین طرح ملی پیمان که توسط جمعیت هلال احمر با هدف پیشگیری از اعتیاد به منظور ارتقای نشاط اجتماعی تدوین و طراحی شده در تمامی شهرستان ها و بخش های استان مرکزی باید اجرا شود و این راستا موضوع آموزش و آگاه سازی امدادگران مدنظر قرار گیرد.

فتح آبادی با اشاره به گزارش مدیر کل امور بانوان استانداری مرکزی در زمینه بازدید از آرایشگاه های زنانه تصریح کرد: پیگیری این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است، در این رابطه از ۹۰۰ آرایشگاه در سطح استان بازید شده و امیدواریم ضمن ادامه بازرسی ها، آموزش صاحبان آرایشگاه ها نیز در دستور کار قرار داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه باشگاه های ورزشی هم مشکل خرید و فروش مواد نیروزای غیرمجاز وجود دارد که اداره کل ورزش و جوانان بایستی این موضوع را پیگیری کند و متخلفین شناسایی شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: طرح پایش سلامت دانشجویان ورودی دانشگاه ها هر ساله انجام می شود و در ارزیابی که آخرین بار انجام شده، آمارهای به دست آمده نگران کننده است که می تواند شیوع اعتیاد را در دانشگاه ها گسترش دهد .

وی ادامه داد: براساس آمار شش درصد دانشجویان داروهای آرام بخش استفاده می کنند به ویژه در شب های امتحان، حدود ۱۸درصد اختلالات روانی دارند و حدود ۱۹ درصد نیز پرخاشگر هستند که همه اینها زمینه ای برای اعتیاد است.

فتح آبادی خاطر نشان کرد: براساس تفاهم نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت علوم، قرار بود یک واحد درسی با موضوع اعتیاد برای دانشجویان پیش بینی شود که امیدواریم این موضوع در استان مورد پیگیری قرار گیرد

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت