شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۵۷:۱۳

آمادگی ۱۸۰ مسجد برای انجام مراسم اعتکاف در استان مرکزی/۶۰ درصد معتکفین از جوانان بودند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ۱۸۰مسجد در استان یزد برای انجام مراسم اعتکاف اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خبر داد

آمادگی ۱۸۰ مسجد برای انجام مراسم اعتکاف در استان مرکزی/۶۰ درصد معتکفین از جوانان بودند

اعتکاف

آمادگی ۱۸۰ مسجد برای انجام مراسم اعتکاف در استان مرکزی/۶۰ درصد معتکفین از جوانان بودند

حجت‌الاسلام صفر قربانپور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب؛ اعتکاف را تمرین و ممارست برای شکستن خود دانست و گفت: امسال هم مراسم اعتکاف به مانند سال گذشته در ۱۸۰ مسجد استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی افزود: سال گذشته تعداد ۲۰ هزار معتکف در استان مرکزی در این مراسم معنوی حضور داشتند و امسال هم باتوجه به ایام نوروز پیش‌بینی می‌شود همین تعداد معتکف را در استان داشته باشیم. ثبت نام معتکفین از آخرین روزهای اسفندماه ۹۶ آغاز شده و به دلیل همزمانی ماه رجب با ایام نوروز براساس پیش‌بینی‌ها ثبت‌نام از معتکفین تا روزهای نزدیک آغاز مراسم اعتکاف به غیر از مساجدی که ظرفیت‌شان برای برگزاری مراسم تکمیل شده بود، ادامه داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با یادآوری این موضوع که بیش از ۶۰ درصد از معتکفین سال گذشته قشر جوان و نوجوان بودند، گفت: سال گذشته ۲۳ هزار نفر در مراسم اعتکاف حضور داشتند که بیش از ۶۰ درصد از این معتکفین جوانان بودند.

قربانپور با بیان اینکه ۲۰ درصد از معتکفین سال گذشته برای اولین بار در این مراسم حضور پیدا کرده بودند، گفت: خوشبختانه براساس آمار موجود شاهد حضور هرچه پر رنگ‌تر اقشار تحصیلکرده در مراسم اعتکاف هستیم.

وی با بیان اینکه  اگر کسی دنبال گرفتن رنگ و بوی خدایی است حتما در این مراسم شرکت کند، خاطرنشان کرد: اعتکاف باید همراه با دوری از مظاهر دنیوی باشد و همه مردم به ویژه جوانان با شرکت در این آئین پسندیده، به خودسازی و تهذیب نفس می‌پردازند تا در سایه عبادات و بندگی به بصیرت و کمال برسند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت