چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۱۵:۱۶

آماده‌سازي شغلي عاملی موثر در اشتغال مددجویان است

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: يكي از مولفه‌هاي اساسي توانمندسازي اقتصادي، بحث آماده‌سازي شغلي و ايجاد اشتغال با هدف استقلال و نيل به خودكفايي همه جانبه جامعه هدف بهزيستي است.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی:

آماده‌سازي شغلي عاملی موثر در اشتغال مددجویان است

اشتغال مددجویان

آماده‌سازي شغلي عاملی موثر در اشتغال مددجویان است

به نقل از فارس، زهرا امینی صبح امروز در  دوره آموزشی طرح آماده‌سازی شغلی جامعه هدف بهزیستی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های اساسی توانمندسازی اقتصادی، بحث آماده‌سازی شغلی و ایجاد اشتغال با هدف استقلال و نیل به خودکفایی همه جانبه جامعه هدف بهزیستی است، اظهار کرد: بحث بسترسازی یا فرایند آماده‌سازی شغلی مجموعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های زندگی، آموزش قوانین و مقررات مربوط به کار و… است.

وی سه عامل اصلی ایجاد اشتغال را آماده‌سازی شغلی فرد از طریق معرفی به فنی و حرفه‌ای برای فراگیری مدیریت کسب و کار، ایجاد بستری مناسب در جامعه به منظور تسهیل‌گری اشتغال از طریق استفاده از فرصت‌های شغلی، آموزش و آگاه‌سازی کارشناسان و مددکاران سازمان بهزیستی به منظور اشتغالزایی موفق برای توانمند سازی مددجویان و برون رفت آنها از چرخه خدمات بهزیستی عنوان نمود.

این مقام مسئول با بیان اینکه برنامه‌ریزی مناسب از تاثیرگذارترین موضوعات در خودکفایی و توانمندسازی معلولان محسوب می‌شود، اظهار کرد: همکاری سایر نهادهای اجرایی در گسترش فرهنگ خودکفایی و همچنین توسعه فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه هدف بهزیستی ضروری و موثر است.

امینی افزود: معلولین و مددجویان بر اساس علائق و توانائی‌ها و همچنین نیاز بازار کار برای گذراندن دور‌ه‌های آموزشی به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی می‌گردند و متناسب با نوع رشته معرفی شده آموزش‌های لازم را طی و پس از برگزاری آزمون گواهینامه آموزشی دریافت می‌کنند.

وی اشتغال پایدار مددجویان را از جمله راه‌های توانمندسازی و معلولین و جامعه هدف بهزیستی استان مرکزی  معرفی کرد که می‌تواند آنها را خودکفا کرده و از چرخه حمایتی بهزیستی خارج کند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت