یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۰۰:۱۵

هوای بی نفسی باز هم در اراک ساکن شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: طبق اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای اراک، شاخص کیفیت هوای این شهر با قرار گرفتن روی عدد ۱۵۵ در ساعت ۹ صبح امروز شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان داد.

هوای بی نفسی باز هم در اراک ساکن شد

هوای بی نفسی اراک

به گزارش پیک راستان رضا میرزایی در گفت‌و‌گو با  تسنیم، با اشاره به کیفیت هوای کلانشهر اراک اظهار داشت: طبق اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای اراک، شاخص کیفیت هوای این شهر با قرار گرفتن روی عدد ۱۵۵ در ساعت ۹ صبح امروز شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان داد.

وی افزود: آلاینده مسئول این شرایط ذرات معلق با قطر کمتر از ۲٫۵ میکرون هستند و طبق  پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان مبنی بر تداوم سکون نسبی هوا این شرایط ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: از گروه‌های سنی حساس نظیر کودکان، سالمندان، زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی تقاضا داریم که در این روزها از حضور در فضاهای باز و شلوغ شهری بپرهیزند.

میرزایی ادامه داد: از آنجا که با بحران شیوع کرونا رو به رو هستیم احتمال اثرات زیان‌بار هم‌زمان این ویروس با آلودگی هوا برای مبتلایان وجود دارد که از مردم انتظار می‌رود از هر‌گونه تردد در محیط‌های باز و شلوغ شهری جدا خودداری کنند.

پ.ن: لازم به ذکر است در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۰۳ نیز شاخص آلودگی اراک با قرار گرفتن روی عدد ۱۵۸ در وضعیت ناسالم برای گروه های خاص قرار گرفت.

پی نوشت: در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۸ جمعا ۳۲ روز هوا ی شهر اراک در وضعیت حد هشدار ناسالم قرار داشت.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت