چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۴۱:۳۴

آغاز فصل جدید کاوش های باستان شناسی در آشتیان از اوایل سال آینده

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از آغاز فصل جدید کاوش های باستان شناسی در شهرستان آشتیان از اوایل سال آینده خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد؛

آغاز فصل جدید کاوش های باستان شناسی در آشتیان از اوایل سال آینده

علیرضا ایزدی با اعلام خبر فوق اظهار داشت: شهرستان آشتیان با پیشینه تاریخی بسیار غنی با قدمت ۲۰۰۰ سال نیاز به بررسی و کاوش‌های بیشتری دارد.

وی گفت: به دلیل شرایط فعلی جوی، این فصل جدید کاوش در خرداد ماه سال آینده آغاز خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی ضمن تقدیر از شورا و شهرداری آشتیان به دلیل تعامل و همکاری‌های انجام شده گفت: برای ثبت رویدادها و جشن‌ها به مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌ها نیازمندیم.

وی در ادامه عنوان کرد: صابون آشتیان می‌تواند برندی برای معرفی این شهرستان باشد و باید در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهیم.

ایزدی گفت: رویدادهای ارزشمندی همچون پخت سمنو در آشتیان که در سال گذشته در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و همچنین جشن‌ها و مراسم ویژه می‌تواند در معرفی و جذب گردشگر به این منطقه تأثیر مثبتی داشته باشد.

وی ادامه داد: آشتیان به واسطه مفاخر و مشاهیری که در منطقه دارد در ابعاد بین المللی پایه گذار شیوه نوین در علوم بوده است و در تلاش هستیم با توجه به پیشینه ارزشمند این شهرستان و تمدن غنی آن، آنطور که شایسته این منطقه هست به گردشگران معرفی شود.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت