سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۳۲:۴۹

آغاز سال تحصیلی جدید/ ورود 14 میلیون دانش آموز به مراکز آموزشی کشور

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، زنگ مهر و مقاومت امروز در مدارس استان مرکزی نواخته شد.

آغاز سال تحصیلی جدید/ ورود 14 میلیون دانش آموز به مراکز آموزشی کشور

سال تحصیلی جدید

به نقل از دیار آفتاب، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، زنگ مهر و مقاومت امروز در مدارس استان مرکزی نواخته شد.

۲۴۰ هزار دانش آموز استان مرکزی آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند

شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در مراسم نوخته شدن «زنگ مهر و مقاومت» که همزمان با افتتاح مجتمع آموزشی خيريه زنده ياد «عليرضا باقری» همراه بود، گفت: امسال در مجموعه آموزش و پرورش استان مرکزی ۲۴۰ هزار دانش‌آموز اولین روز مدرسه را آغاز کردند.

فولادوند اظهار کرد: یک هزار و ۹۵۰ فضای آموزشی با ۹ هزار و ۹۰۰ کلاس درس در استان مرکزی امروز میزبان این تعداد دانش‌آموز شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: ۹۸۰ کلاس درس چند پایه برای تحصیل دو تا پنج دانش آموز و ۱۶ کلاس یک نفره در دوره ابتدایی این استان برای جلوگیری از بازماندگی کودکان از تحصیل و افزایش عدالت آموزشی در آموزش و پرورش استان وجود دارد.

فولادوند تبدیل مدارس ۲ نوبته به تک نوبته را از اولویت های آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: ۹ درصد فضاهای آموزش و پرورش استان شامل ۱۲۴ مدرسه ابتدایی، ۳۲ مدرسه متوسطه اول و چهار مدرسه متوسطه دوم به صورت ۲ نوبته اداره می شوند.

وی خاطرنشان کرد: همه تلاش آموزش و پرورش فراهم کردن مقدمات برای ایجاد بهترین‌ شرایط برای کسب علم و دانش برای دانش آموزان است.

زنگ مهر و مقاومت در خمین نواخته شد

زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهرستان خمین امروز همزمان با سراسر کشور، با آغاز سال تحصیلی جدید و آغاز هفته دفاع مقدس نواخته شد.

هجده هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در ۲۱۳ کلاس درسی در شهرستان خمین امروز سال تحصیلی را آغاز کردند.

مسئول بسیج اقشار سپاه روح الله استان مرکزی:

دفاع مقدس ایران، طلسم دوقطبی بودن دنیا را شکست

سرهنگ غلامرضا کریمی مسئول بسیج اقشار سپاه روح الله استان مرکزی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان شازند ضمن اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با دهه اول محرم گفت: دفاع مقدس، استمرار حرکت امام حسین (ع) بود که با هدایت و بصیرت امام راحل در ایران صورت گرفت.

وی با اشاره به دستاوردهای زیاد دفاع مقدس افزود: یکی از دستاوردها در حوزه فرهنگ و فرهنگ سازی بود؛ در دوران شاهنشاهی کشور دچار مشکلات فرهنگی و ناهنجاری زیادی بود و دشمنان به دنبال از بین بردن چشمه خروشان انقلاب بودند  اما خوشبختانه اکنون در حوزه فرهنگ شاهد دستاوردهای زیادی هستیم.

مسئول بسیج اقشار سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: بسیاری از خودفروختگان داخلی در کنار تهاجمات دشمنان به دنبال رسیدن به اهدافشان بودند اما فرهنگ ایثار و شهادت آنقدر غنی و پرمحتوا هست که بعد از ۳۵ سال شاهد ظهور شهید محسن حججی ها هستیم که با جان فشانی خود درس بزرگی را به همگان داد.

کریمی بیان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس در حوزه اقتصاد بود؛ اگر ما بخواهیم در اقتصاد به جایی برسیم تنها راه آن اقتصاد مقاومتی است و تحقق اقتصاد مقاومتی از تغییر سبک زندگی آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از جاهایی که دشمن می تواند به ما ضربه بزند حوزه اقتصادی است عنوان کرد: در حوزه تولید و اشتغال باید روی پای خودمان بایستیم و چشم به غرب نداشته باشیم چرا که اگر قرار بر انجام کاری بود تا کنون انجام داده بودند.

مسئول بسیج اقشار سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه ایران قدرت بلامنازع منطقه است تصریح کرد: دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران، طلسم دوقطبی بودن دنیا را در هم شکست.

در ادامه برنامه های هفته دفاع مقدس، مسئولان شهرستان با حضور در مدرسه دخترانه عصمت، زنگ مقاومت و زنگ امربه معروف و نهی از منکر را به صدا درآوردند.

سپس مسئولان با خانواده های شهید سعید عطایی و محرم عباسی  و امام جمعه شهر آستانه دیدار و گفتگو کردند.

زنگ مهر و مقاومت در مدارس دلیجان نواخته شد+عکس

مراسم بازگشایی مدارس شهرستان دلیجان در روز اول مهر ماه در تمامی مدارس و به صورت نمادین با حضور مسئولان شهرستانی، ایثارگران، خانواده معظم شهدا، خیرین مدرسه‌ساز و فرماندهان نظامی و انتظامی، در دبیرستان پروین اعتصامی برگزار ‌شد.

در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ حدود ۹ هزار دانش آموز دلیجانی آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند که از این تعداد یک هزار و ۷۰۰ نوآموز و دانش آموز در پایه اول مشغول به تحصیل شدند.

محمد کردی فرماندار شهرستان دلیجان در مراسم بازگشایی مدارس شهرستان گفت: مدرسه اولین محیطی است که فرزندان در آن با جامعه آشنا می شوند.

کردی با اشاره به اینکه پیشرفت یک ملت در سایه علم و دانش و تربیت فرزندان شایسته محقق می شود افزود: در این راستا آموزش و پرورش باید مهم ترین اهداف خود را بر پرورش نسلی پویا به کار گیرد.

زنگ مهر و مقاومت در مدارس تفرش نواخته شد

جنگ تحمیلی و قیام امام حسین(ع) دارای هدف یکسانی هستند

اسماعیل یعقوبی فر یکی از رزمندگان جنگ تحمیلی در مراسم نواخته شدن زنگ «مهر و مقاومت» در دبیرستان فاطمه الزهرا(س) تفرش گفت: هفته دفاع مقدس امسال با دهه اول محرم مقارن شده است که هم جنگ تحمیلی و هم قیام امام حسین(ع) با هدف احیای امر به معروف و نهی از منکر انجام شد.

یعقوبی فر با اشاره به دفاع مقدس، اظهار کرد: رزمندگان با تهذیب نفس یعنی جهاد اکبر در جنگ تحمیلی حضور پیدا کردند که این جهاد نشات گرفته از کربلای امام حسین(ع) بود.

وی ادامه داد: عاشورا و جهاد ادامه دارد چون امام حسین(ع) و کربلا ادامه دارند. مدیران و مدارس در تربیت نسل های جدید برای دفاع از حریم ولایت تلاش کنند.

این رزمنده تفرشی بیان کرد: رزمندگان در طول جنگ تحمیلی با اطاعت از ولایت فقیه خود در جبهه ها حضور پیدا کردند. اما مردم زمان امام حسین(ع) دارای بصیرت نبودند و به همین دلیل به جای اطاعت از ولایت زمان خویش، طاغوت را یاوری می کردند.

یعقوبی فر اضافه کرد:شهید حججی الگویی است که در جهت حفظ قرآن و ولایت با دشمن جنگید و به دست پلیدترین افراد به شهادت رسید.

وی گفت: دانش آموزان باید کنار ارتقای سطح علمی خود در ارتقای علم دینی خود تلاش کنند؛ چراکه علم در کنار دین و تخصص در کنار تعهد می تواند منجر به پیشرفت و تعالی فرد شود.

این رزمنده تفرشی با بیان این مطلب که آرامش امروز کشور مرهون خون شهداست، خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین وصایای شهدا، رعایت حجاب و عفاف است که همین رعایت حجاب و عفاف پاسداری از خون شهدا است.

در این مراسم زنگ مهر و مقاومت به صدا درآمد.

معاونت پرورشی و تربیت بدنی استان مرکزی:

تشخیص حق از باطل با تحصیل علم و دانش ممکن می‌شود/زنگ مهر و مقاومت در ساوه نواخته شد+ تصاویر

همزمان با سراسر کشور زنگ مهر و مقاومت سال تحصیلی ۹۵-۹۶ با حضور خانواده شهدا و مسئولان در مدرسه جراحی زاده ساوه نواخته شد.

علی شیرخانی معاونت پرورشی و تربیت بدنی استان مرکزی در این مراسم گفت: دانش آموزان می توانند با کسب علم و معرفت در جنگ حق و باطل به درستی حقیقت را بشناسند زیرا هر دو طرف جنگ مدعی حق هستند.

وی با اشاره به همزمانی بازگشایی مدارس، محرم و دفاع مقدس افزود: اشتراک این سه مناسبت، باطل شکنی و دفاع از حقانیت است که امام حسین(ع) و یارانش در این راه الگو هستند و در عصر حاضر نیز رزمندگان اسلام در دفاع مقدس حماسه آفریدند و دانش آموزان هم با کسب علم به حقیقت می رسند.

شیرخانی بیان کرد: در جنگ دائمی حق و باطل هر کسی مدعی حق است و همین موجب خشونت می شود ولی با تحصیل می توان به جنگ جهل و نادانی رفت و به نور حقیقت و دانایی رسید.

وی ادامه داد: کسی که به قله معرفت برسد از بالا می تواند صحنه را بهتر ببیند و حق را تشخیص دهد، اما شبکه مجازی، اینترنت و ماهواره از موانع رسیدن به قله دانایی است و اگر از این جاذبه ها بگذرید به چیزهای باارزشی می رسید.

منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس

زنگ مهر و مقاومت مدارس ساوهزنگ مهر و مقاومت مدارس ساوهزنگ مهر و مقاومت مدارس ساوهزنگ مهر و مقاومت مدارس ساوهزنگ مهر و مقاومت مدارس ساوهزنگ مهر و مقاومت مدارس ساوهزنگ مهر و مقاومت مدارس ساوهزنگ مهر و مقاومت مدارس ساوه

زنگ مهر و مقاومت مدارس ساوه

زنگ «مهر و مقاومت» در مدارس شهرستان خنداب نواخته شد

 زنگ «مهر و مقاومت» صبح امروز با حضور مسئولین شهرستان خنداب به صورت نمادین در مدرسه شهید «رجایی» خنداب و جاورسیان نواخته شد.

غیاثی، فرماندار شهرستان خنداب در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم خنداب، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه را زیربنایی‌ترین مرکز رشد و توسعه در هر کشوری دانست و گفت: امیدواریم با همکاری مسئولین آموزش‌و پرورش و دانش‌آموزان این مرکزیت را غنا بخشیده و گام‌های ارزشمندی در مسیر رشد و شکوفا شدن کشور برداریم.

فرماندار شهرستان خنداب با اشاره به شیوه‌های جدید آموزش گفت: در نظر داریم با همکاری معلمین زحمتکش شهرستان خنداب آموزش را از شیوه معلم محور خارج و به سمت فراگیر محور تبدیل کنیم.

در پایان مراسم نیز گروه سرودی با همکاری دانش‌آموزان برگزار شد.

همزمان با سراسرکشور؛

زنگ مهر و مقاومت در فراهان نواخته شد/دانش‌آموزان آینده سازان جامعه‌اند+عکس

همزمان با سراسر کشور، مراسم نمادین نواختن زنگ مهر و مقاومت، صبح امروز اول مهرماه در دبیرستان شهید مطهری فراهان با حضور نماینده تفرش، آشتیان و فراهان و مسئولین شهرستانی نواخته شد.

دانش‌آموزان باید برای پیشرفت و تعالی میهن اسلامی تلاش کنند

محمد حسینی، نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در این مراسم گفت: تقارن آغاز بازگشایی مدارس با ایام محرم و هفته دفاع مقدس را به فال نیک می‌گیریم و خدا را شاکریم که دانش‌آموزان ما در سایه امنیت سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

وی افزود: نیت و هدف نظام آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، تربیت افراد سعادتمند در مسیر الهی است.

حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان میهن اسلامی باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشند.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان بیان کرد: اگر فداکاری‌ها و رشادت‌های این افراد نبود، ما امروز در امنیت و آرامش نبودیم.

وی گفت: شما دانش‌آموزان با تحصیل علم و دانش، باید برای پیشرفت و تعالی میهن اسلامی تلاش کنید، شما آینده‌ساز این کشور هستید و مدیریت نظام در آینده به شما سپرده می شود.

خرید نوشت‌افزار ایرانی حمایت از تولید داخلی است

در ادامه سید احمد سجادی، فرماندار فراهان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: آغاز سال تحصیلی، هفته دفاع مقدس و هفته «امربه‌معروف و نهی از منکر» که مصادف با دهه اول محرم است را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به جانفشانی رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس افزود: شهیدان درس وفاداری، گذشت، ایثار و از خود گذشتگی را که آموخته بودند در هشت سال دفاع مقدس عملیاتی کردند و مصداق‌های معروف را ترویج و توسعه دادند.

سجادی با اشاره به نقش دانش آموزان در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: دانش آموزان و والدین آن ها با خرید نوشت افزار و کیف دانش آموزی تولید داخلی می توانند به اقتصاد و اشتغالزایی در کشور کمک کنند.

فرماندار فراهان بیان کرد: اگر دانش آموزان از کالای داخلی و ایرانی استفاده کنند از تولیدات داخلی کشور هم حمایت کرده و به نوعی مجری فرهنگ اقتصاد مقاومتی هستند.

در این مراسم زنگ مهر و مقاومت توسط امام جمعه فرمهین نواخته شد و از زحمات خیر ساز حوزه تعلیم و تربیت، امیر باباعلی تقدیر شد.

زنگ مهر و مقاومت در مدارس کمیجان نواخته شد+تصاویر

زنگ مهر و مقاومت به مناسبت دومین روز از هفته دفاع مقدس در مدرسه زینبیه کمیجان با حضور مسئولین شهرستان نواخته شد.

حجت الاسلام مقدسی پور، امام جمعه شهرستان کمیجان در این مراسم گفت: بازگشایی مدارس و دانشگاه ها با هفته دفاع مقدس و ماه محرم مصادف شده است و این فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا به نسل های جدید انقلاب اسلامی است.

امام جمعه کمیجان با اشاره به نقش اساسی والدین در تربیت فرزندان تصریح کرد: والدین نقش اساسی در تعلیم و تربیت فرزندان خود دارند، که این امر باعث رشد و تعالی فرزندان میشود. با شروع سال تحصیلی جدید یک شور و نشاط خاصی در جامعه القا می شود که این امر باعث تحرک بزرگسالان هم می‌شود.

وی با بیان نقش اساسی مدارس در جامعه خاطرنشان کرد: مدارس نقش بسیار مهمی در جامعه ایفا می‌کنند که باید به این امر مهم توجه کنیم. یکی از این موارد تعلیم و تربیت دانش آموزان است چراکه آنها در آینده نقش چشم گیری در جامعه دارند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت