یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۱۴:۳۸

آغاز به کار «اتوبوس سلامت» باشگاه مثبت اراک

مدیر مرکز کاهش آسیب باشگاه مثبت اراک از آغاز به کار «اتوبوس سلامت» باشگاه مثبت اراک در راستای انجام آزمایش اچ آی وی مثبت و ارائه مشاوره‌های بالینی به مناسبت هفته اطلاع‌رسانی ایدز در سطح شهر اراک خبر داد.

به مناسبت هفته اطلاع‌رسانی ایدز:

آغاز به کار «اتوبوس سلامت» باشگاه مثبت اراک

حمید سپهری‌راد، مدیر مرکز کاهش آسیب باشگاه مثبت اراک، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)  گفت: به مناسبت آغاز هفته اطلاع رسانی ایذر «اتوبوس سلامت» باشگاه مثبت اراک جهت آزمایش اچ آی وی مثبت و ارائه مشاورهای بالینی از امروز، ۱۱ آذرماه به مدت یک هفته در سطح شهر شروع به فعالیت کرد.

وی ادامه داد: محل‌هایی که اتوبوس در این یک هفته مستقر است بیشتر سکونت‌گاهای غیر رسمی و مکان‌های پرتردد شهر اراک هستند. جامعه هدف ما در بحث آموزش، اطلاع رسانی و حساس سازی از این بیماری عموم افراد جامعه می‌باشد که در کنار آن آزمایشات و مشاوره‌های بالینی برای افرادی که در معرض این بیماری بوده یعنی دچار اعتیاد، رفتارهای پر خطر، خالکوبی و… نیز صورت می‌گیرد.
سپهری‌راد با اینکه این آزمایشات به هیچ عنوان اجباری نیست، بلکه به صورت داوطلبانه انجام می‌شود، گفت:این آزمایش که تست سریع تشخیص اچ آی وی مثبت نام دارد،  با گرفتن یک قطره خون و قرار دادن در کیت‌های مخصوص، بعد از ۲۰ دقیقه نشان می‌هد که فرد مبتلا به این بیماری هست یا خیر، در صورت مثبت بودن، جواب آزمایش به صورت محرمانه در اختیار  فرد مبتلا قرار می‌گیرد البته جواب مثبت به معنای ابتلای حتمی به ایدز نیست ما این فرد را برای آزمایشات ثانویه و تکمیلی به کلینیک‌های مثلثی معرفی می‌کنیم.
مدیر مرکز کاهش آسیب باشگاه مثبت اراک تصریح کرد: این مرکز تنها سازمان مردم نهاد حوزه ایذر در استان است که مجوز فعالیت خود را از سازمان بهزیستی گرفته است، امسال چهارمین سالی است که در هفته اطلاع رسانی ایدز از طریق اتوبوس سلامت اقدام به گرفتن آزمایش و ارائه مشاوره می‌کنیم.
وی تاکید کرد: این کار قطعاً اثر بخش است و هر چقدر اطلاع رسانی و آگاه سازی در خصوص ایدز داشته باشیم میزان ابتلا کاهش می‌یابد متاسفانه نه تنها آگاهی مردم از این بیماری کم است بلکه اطلاعات ناقص و غلط درباره اچ آی وی مثبت دارند باید در این باره با مردم شفاف صحبت کرد.
سپهری‌راد گفت: سال گذشته در هفته اطلاع رسانی ایذر توسط اتوبوس سلامت باشگاه از ۵۳۰ نفر آزمایش گرفتیم خوشبختانه هیچ مورد مشکوکی شاهد نبودیم امسال تمرکز ما روی افرادی است که دچار رفتارهای پر خطر یا اعتیاد تزریقی هستند.
مدیر مرکز کاهش آسیب باشگاه مثبت اراک در پایان با بیان اینکه ساعت کار اتوبوس از ساعت ۹ الی ۱۸ می‌باشد، گفت: علاقمندان برای عضویت و فعالیت در این باشگاه می‌توانند به آی دی تلگرام @hrs۱۹۷۰پیام یا به صفحه اینستاگرام باشگاه به نشانی bashgah_mosbat  مراجعه کنند فرد داوطلب پس از آموزش‌های تخصصی و رایگان می‌تواند به عنوان رابط باشگاه شروع به فعالیت و اطلاع رسانی درباره این بیماری ک

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت