شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۰۴:۰۵

آزادی حقیقی در گرو پیروی از تعالیم اسلامی تحقق می یابد

حجت‌الاسلام محمد رضوی‌راد گفت:اسلام، بزرگترین منادی حقوق بشر است؛آزادی واژه‌ای مقدس و استفاده ابزاری و تعبیراز آن به معنای ولنگاری و بی بند و باری، نوعی ظلم به آن است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی؛

آزادی حقیقی در گرو پیروی از تعالیم اسلامی تحقق می یابد

آزادی حقیقی در گرو اسلام حقیقی

آزادی حقیقی در گرو پیروی از تعالیم اسلامی تحقق می یابد

حجت‌الاسلام محمد رضوی‌راد مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفتگو با ندای تفرش در خصوص حقوق بشر اسلامی، گفت: قرآن کریم مبنای حقوق بشر اسلامی است چراکه همه مبانی دینی و اعتقادی برگرفته از قرآن است.

رضوی‌راد اظهار کرد: در قرآن کریم هنگام بیان موضوع انسان، کرامت برای او تعریف می شود. و این انسان دارای کرامت، نمی‌تواند بدون حقوق تعریف شود.

وی دانستن علم و معرفت بخشی را یکی از مهمترین مبانی حقوق بشر اسلامی عنوان و اضافه کرد: اسلام می‌خواهد که انسان از تاریکی جهل نجات پیدا کند. تمامی پیامبران و انبیا(ع) برای رهایی انسان از ظلم و جهالت مبعوث شده اند تا انسان را به وادی نور، علم و معرفت هدایت کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی آزادی را یکی دیگر از مبانی حقوق بشر اسلامی دانست و ادامه داد: اسلام به انسان، آزادی داده است. آزادی واژه‌ای مقدس است که استفاده ابزاری از آن و تعبیر به معنای ولنگاری و بی بند و باری، نوعی ظلم به واژه آزادی است. آزادی حقیقی در پرتو دین معنا پیدا می‌کند و آزادی حقیقی پیوستن به جریان زلالی است که ائمه اطهار(ع) مسیرش را باز کرده اند.

رضوی‌راد حق برخورداری از نعمات الهی و عدل و قسط را از مبانی مهم دیگر حقوق بشر اسلامی برشمرد و افزود: خداوند تبارک و تعالی، نعمتهای متنوعی برای انسانها آفریده است و انسانها حق دارند از این نعمات استفاده کنند آن‌گاه عدالت تحقق پیدا می کند. تمام انبیا(ع) برای رساندن بشر به حقوق مادی و معنوی مبعوث شده اند و در طول تاریح، همین انبیا(ع) در برابر متجاوزان به حقوق مردم و ظالمان ایستادگی کرده اند.

وی با بیان این مطلب که یکی از مهمترین تفاوتهای حقوق بشر اسلامی با حقوق بشر غربی، بحث آزادی است، یادآور شد: جوامع غربی، آزادی را در ولنگاری و بی‌بندوباری معنا می‌کنند که این آزادی نیست بلکه اسارت است. غربی‌ها با نام دموکراسی، اقلیتی را در جامعه حاکم می کنند که این سلب آزادی است. در اسلام، دموکراسی واقعی یعنی مردم سالاری دینی، یعنی سهیم بودن مردم در سرنوشت خود و این معنای واقعی دموکراسی است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: اگرچه در حقوق بشر غربی، در ظاهر برای دانایی مردم حقی قائل هستند ولی در عمل مردم را سرگرم شهوات می کنند و درهای معرفت را بر روی مردم بسته اند.

رضوی‌راد با بیان این مطلب که اسلام، بزرگترین منادی حقوق بشر است، تاکید کرد: در حقوق بشر اسلامی، کسی نباید به دیگری ظلم کند ولی این مسئله در حقوق بشر غربی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: منادیان حقوق بشر در غرب، گروه‌های تروریستی به نام داعش و جریانات تکفیری را ایجاد کرده و آنها را مجهز به سلاح‌های کشتار جمعی کرده‌اند تا در بین مردم منطقه رعب و وحشت ایجاد کنند. حقوق سایرین را نادیده بگیرند و به نام حقوق بشر به دیگران ظلم کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت