پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۲۷:۲۱

آزادسازی خرمشهر تجلی اقتدار نظام اسلامی در برابر دشمنان بود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آزادسازی خرمشهر تجلی اقتدار و عظمت نظام اسلامی در برابر دشمنان و ایمان و عزم راسخ رزمندگان اسلام بود.

آیت الله دری نجف آبادی:

آزادسازی خرمشهر تجلی اقتدار نظام اسلامی در برابر دشمنان بود

جریانی به دنبال تحریف و فراموشی مکتب و آرمان‌های امام خمینی(ره) است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح چهارشنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان مرکزی به مناسبت فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر در اراک اظهار داشت: دشمن با هدف تسخیر کامل خوزستان، الحاق آن به عراق و تسلط همه جانبه بر اروندکنار برای گسترش تجارت های دریایی و در نهایت سقوط انقلاب اسلامی با ایران وارد جنگ شد اما با وجود امکانات و تسلیحات پیشرفته، حتی نتوانست یک وجب از خاک ایران را تصرف کند و این مهم نتیجه ایمان قوی رزمندگان بود.

وی افزود: بسیاری از ابرقدرت های دنیا با کمک های مختلف و اعزام نیروهای نظامی برای دشمن بعثی، سعی در براندازی نظام اسلامی داشتند اما مقاومت ملت آنها را در هم شکست، رزمندگان اسلام خرمشهر را طی سه روز آزاد و ۱۹هزار عراقی را اسیر کردند که این موفقیت در سایه ایمان به خداوند متعال و ایستادگی مردم محقق شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: آزادسازی خرمشهر جلوه ای از عظمت و اقتدار و مقاومت پایان ناپذیر انقلاب اسلامی و ملت ایران را به نمایش گذاشت، اما باید بدانیم که دسیسه های دشمن آنجا به اتمام نرسید و همواره  ادامه دارد پس بایستی هوشیارانه عمل کنیم.

دری نجف آبادی خاطرنشان ساخت: امروز دشمن در عرصه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به گونه ای دیگر تلاش دارد برنامه های نفوذ خود را پیش ببرد و ایستادگی و مقاومت ملت را بشکند.

وی تصریح کرد: هم اکنون به برکت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تعهد و مسئولیت پذیری نیروهای مسلح و افزایش توان موشکی و دفاعی کشور، جمهوری اسلامی در منطقه به عنوان یک قدرت و برخوردار از امنیت مطرح است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: همه ما بایستی در راستای تحقق آرمان های انقلاب ، امام راحل و شهدا و همچنین منویات رهبری حرکت کنیم چرا که خون های زیادی برای این انقلاب تقدیم شده که بایستی پاس داشته شوند.

دری نجف آبادی اضافه کرد: مردم ما در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۵ جلوه ای دیگر از شور انقلاب و حماسی را به نمایش گذاشتند و پشتیبانی خود را از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه به دنیا نشان دادند، در این رابطه تمام کسانی که در انتخابات رقابت داشتند امروز باید رفاقت و برادری را جایگزین آن کنند و با اتحاد در راستای اعتلای کشور بکوشند.

وی یادآور شد: همچنین دولت آتی باید این حضور حماسی و احساس مسئولیت مردم را قدر دانسته، با تلاش جدی در مسیر رشد و توسعه کشور گام برداشته و برنامه ریزی اصولی برای اجرای مفاد برنامه ششم توسعه به کار گیرند.

سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این مراسم با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران است که امام راحل در این خصوص فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، اظهار داشت: یک هزار و ۸۰۰ رزمنده استان مرکزی در قالب شش گردان در کنار دیگر رزمندگان از نقاط مختلف کشور در عملیات بیت المقدس برای آزادسازی خرمشهر حضور داشتند که استان مرکزی  بیش از ۳۰۰ شهید در این عملیات تقدیم نظام اسلامی کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان ساخت: با وجود همه امکاناتی که دشمن از آن برخوردار بود، آزادسازی خرمشهر مقاومت، ایستادگی، از خودگذشتگی و انسجام ملت ایران را به دشمن نشان داد.

منبع: مهر

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت