شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۰۳:۱۴

قاتل پرونده کودک آزاری در ساوه، اعدام شد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه قاتل کودک ساوه‌ای اعدام شد، آخرین جزئیات پرونده قتل و کودک‌آزاری در ساوه را تشریح کرد.

صبح امروز؛

قاتل پرونده کودک آزاری در ساوه، اعدام شد

قاتل پرونده کودک آزاری در ساوه

قاتل پرونده کودک آزاری در ساوه، اعدام شد

حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روز  هفتم مردادماه سال گذشته کودک 5 ساله‌ای در حالتی که در کما به سر می‌برد توسط مادرش به بیمارستان ساوه منتقل شد که پس از معاینه کودک مشخص شد که وی دچار ضربه شده است.

وی افزود: مادر کودک مدعی شده بود که کودک در پارک زمین خورده و دچار ضربه شده ولی مشاهده آثار و علائم ضرب روی بدن کودک سبب گزارش این موضوع به پلیس شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: بنابر دستور قضایی بررسی‌ها و معاینه دقیق‌تری بر روی کودک انجام گرفت که در نتیجه مشخص شد که کودک آزاری انجام شده و همچنین احتمال تجاوز هم وجود دارد.

عبدالهی بیان کرد: در تحقیقات بیشتر از مادر، وی گفت که برای خرید به خارج از خانه رفته و کودک در خانه تنها بوده و پس از بازگشت به خانه متوجه پیکر بیهوش کودک  شده است.

 وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات بیشتر مشخص شد که مادر این کودک با شخصی به نام “رضا صالحی” متولد 63 ارتباط داشته و براساس اظهارات خواهر و مادر این مرد، مادر کودک قرار بوده با رضا صالحی ازدواج کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: مادر کودک با همسر خود اختلاف داشته و مدتی جدا از هم زندگی می کرده اند، این زن از اهالی اطراف ساوه است ولی مدتی برای زندگی به ساوه مهاجرت کرده بوده و در حدود چهار سال با این مرد ارتباط داشته است و به گفته برخی اعضای فامیل، این طفل مانع ارتباط این دو نفر با یکدیگر می‌شده  است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی ضربات متعدد به کودک را تایید کرده و طبق بررسی‌های قانونی وقوع تجاوز احراز می‌شود.

وی اضافه کرد: رضا صالحی در همان اوایل تحقیقات دستگیر شده و به تردد در خانه این زن از جمله در شب حادثه و فیلمی که همان شب از کودک تهیه کرده بود اقرار کرده بود اما مدعی شده که تنها طفل را مورد ضرب و شتم قرار داده و اقرار به تجاوز نکرده بود این در حالی است که از مجموع دلایل و شواهدی که در پرونده به دست می‌آید برای قضات رسیدگی کننده احراز می‌شود که کودک مورد تجاوز قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: در این مرحله پرونده دو بخش شده و یک بخش در ارتباط با تجاوز در دادگاه کیفری یک ساوه و یک بخش در ارتباط با قتل در دادسرا مورد رسیدگی قرار گرفت.

عبداللهی بیان کرد: در این پرونده چند نفر مورد تعقیب قرار می‌گیرند و در نهایت رضا صالحی و مادر کودک در ارتباط با رابطه نامشروع محکوم می‌شوند، همچنین رضا صالحی در این پرونده به اتهام تجاوز به عنف به طفل 5 ساله به قصاص نفس و اعدام از طریق چوبه دار محکوم  و در راستای کودک آزاری به 6 ماه حبس تعزیری هم محکوم شده است.

وی ادامه داد: پس از صدور حکم در دادگاه کیفری ساوه نسبت به آن اعتراض انجام شد ولی حکم در دیوان عالی کشور تایید شد و پس از آن درخواست استجازه حکم از رییس قوه قضاییه انجام شده و در هشتم اردیبهشت 97 اجازه اعدام و قصاص صادر می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: با تایید حکم در دیوان عالی کشور امروز متهم امروز ساعت 6 صبح به اتهام تجاوز به عنف به تبسم بداقی کودک 5 ساله در محوطه زندان ساوه به دار مجازات آویخته شد.

عبداللهی خاطرنشان کرد: مادر کودک با مرد دیگری به نام ” م.پ” نیز رابطه نامشروع داشته که در حکم رابطه نامشروع به 105 ضربه شلاق و در اتهام مساعدت در خلاصی متهم از محاکمه به 4.5 سال حبس تعزیری محکوم شده است.

وی اضافه کرد: رضا صالحی و مادر کودک از اتهام زنای محسنه تبرئه شدند و یک زن و یک مرد به نام های “ص. ف” و “ن.ر” هم در این پرونده به اتهام مساعدت در خلاصی متهم از محاکمه به 1.5 سال حبس تعزیری محکوم شدند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: مرد دومی که با مادر تبسم رابطه نامشروع داشته هم به 99 ضربه شلاق و به لحاظ تکمیل مجازات به دو سال متوالی خدمات رایگان در فصل تابستان در مجتمع زندان باز کوثر محکوم شد.

عبدالهی در ادامه با اشاره به شرکت هپکو گفت: امسال 7 فقره قتل عمد در استان رخ داده که بیشتر آنها در فروردین ماه رخ داده  که از جهت قضایی تمام قاتلان شناسایی و دستگیر شدند و پرونده آنها در مرحله مقدماتی است و عنقریب کیفرخواست می‌خورد و به دادسرا منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع هپکو یک بحث فراقوه‌ای است و ا تنها به قوه قضائیه ارتباط ندارد و باید یک تصمیم قطعی در راستای این شرکت گرفته شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: با توجه به اینکه شرکت هپکو بدهی‌های زیادی دارد در حال حاضر یک پرونده کیفری در ارتباط با مدیرعامل سابق آن در دادگستری وجود دارد و سازمان بازرسی در حال کار بر روی پرونده است تا مشخص شود که از زمان واگذاری شرکت تا زمان توقف تولید چه اتفاقاتی در شرکت افتاده و پرونده در مرحله بازپرسی است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت