جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۴۰:۴۴

افق ما در دهه پنجم انقلاب، اجرای قسط است

استاد حسن عباسی صبح دیروز در دانشگاه آزاد اسلامی‌ در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه با موضوع چهل سالگی و افق دهه پنجم انقلاب اسلامی به‌ سخنرانی پرداخت.

حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین در اراک:

افق ما در دهه پنجم انقلاب، اجرای قسط است

دهه پنجم انقلاب

 

افق ما در دهه پنجم انقلاب، اجرای قسط است

رئیس اندیشکده یقین شروع صحبت خود را در رابطه با سیاست خارجه و تهدیدات ترامپ آغاز کرد و ادامه داد: هیچ کدام از انبیا نتوانستند در دوره خود حکومت الهی به طور طولانی تشکیل دهند.

آمریکا عظیم ترین قدرت مادی است که حتی در دوران نمرود، فرعون، حکومت‌های اموی و عباسی هم نبوده است و جمهوری اسلامی‌ تنها حکومتی است که بر مبنای حکومت دینی و الهی وارد چهلمین سال خود می‌شود.

هر وقت خواستید کشوری را نابود کنید، پول آن کشور را زمین بزنید

حسن عباسی گفت: امروز جنگ نظامی‌برای نابودی یک کشور کارایی ندارد و برای نابودی یک کشور از جنگ ارزی و اقتصادی استفاده می‌شود که از سال 1389 غرب و آمریکا برای نابودی ایران، روسیه و چین شروع کرده است و در آن از جمله لنین استفاده کردند که فریدمن در کتاب سرمایه داری و آزادی می‌گوید «هر وقت خواستید کشوری را نابود کنید، پول آن کشور را زمین بزنید». در تهدید اقتصادی می‌خواهند با ربا، مردمی‌را که برای خدا قیام کردند را به جنگ با خدا بکشانند.

وی ادامه داد: بُعد دیگر این تهدید، جنگ سایبری است که بانک‌های ما در 20 سال اخیر مورد هجمه آن قرار گرفتند.

جنگ امروز، جنگ هیبریدی است

حسن عباسی گفت: جنگ امروز، جنگ هیبریدی است. در این جنگ دشمنان بر فعال سازی گسل‌های موجود در جامعه هدف تمرکز می‌کنند. ما حدود 50 گسل داریم که 7 گسل را فعال کرده بودند و بعد از عید نیز2 گسل را فعال کردند که یکی از آنها جنگ ارزی است. پیش بینی ما فعال کردن 15 گسل تا پایان سال جاری است.

وی به صحبت‌های جان بولتن که گفته بود «جمهوری اسلامی‌40 سالگی خود را جشن نمی‌گیرد» اشاره کرد و گفت: ایشان در پاریس علنا ساقط کردن جمهوری اسلامی‌ را اعلام کرد که این نشانه جنگ هیبریدی است که به طور مثال گسل کارگری را در اراک فعال کرده اند.

با دشمن غدّار مذاکره نکنید

رئیس اندیشکده یقین گفت: امروز آمریکا برای منافع و اهداف خود به‌دنبال مذاکره موشکی است و مذاکره کنندگان ما بعد از 5 سال به این نتیجه رسیدند که مذاکره با آمریکا فایده‌ای ندارد و برخی با فضای ایجاد شده به‌دنبال یاس مردم هستند.

وی ادامه داد: امروز مردم از جنگ نظامی‌نمی‌ترسند؛ چون آمریکا در ضعیف‌ترین موقعیت خود و ما در بهترین موقعیت در 40 سال اخیر هستیم.

ما هشت بار در موضوعات مختلف با آمریکا مذاکره داشتیم و هرهشت بار شکست خوردیم. چون دشمن ما غدّار و پیمان شکن است و امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه می‌فرماید: «با دشمن غدار مذاکره نکنید».

حسن عباسی تصریح کرد: ما در سال 65 با آمریکایی‌ها مذاکره کردیم که به آمریکایی‌ها گفتیم برای حُسن نیت، شما مواد ‌و تجهیزات نظامی ‌را در اختیار ما بگذارید و آنها برای اینکه در دنیا وجه خود را حفظ کنند، مستقیما به ما سلاح ندادند و از طریق اسرائیل به ما سلاح دادند. اسرائیلی‌ها نیز سلاح‌های تاریخ گذشته و با آرم اسرائیل را برای ما فرستادند که امروز استادان دانشگاه در کشورهای عربی وقتی به ایران می‌آیند به ما می‌گویند شما با اسرائیل تعامل کرده بودید.

دانشگاه آزاد اسلامی اراک

امواج اقتصادی آمریکا علیه ایران

رئیس اندیشکده یقین گفت: آمریکا سه موج جنگ اقتصادی و تحریم نیز علیه جمهوری اسلامی‌شروع کرد.

موج اول؛ با شروع انقلاب اسلامی ایران در سال1357 شروع شد.  موج دوم؛ در سال 75 با قانون داماتو که در آن هیچ کشوری در دنیا، حق سرمایه گذاری بیش از 20 میلیون دلار در ایران به‌خصوص در صنایع نفتی را ندارند و شرایط ویژه‌ای را در تبادلات ارز و دلار تعریف کرده و در آن ایران به‌صورت مستقیم نمی‌توانست از دلار استفاده کند و باید دور برگردان بزند وتبادلات خود را با ارز کشور مبدا انجام دهد. آن کشور ارز خود را در بانک آمریکایی که زیر نظر وزارت خزانه داری آمریکاست تبدیل به دلار کند تا ایران به‌صورت مستقیم با دلار کار نکند و میزان مبادلات ایران نیز مشخص شود.

وی در خصوص موج سوم هم که مربوط به برجام است افزود: ما در برجام انتظار داشتیم قانون یوترن(دوربرگردان) برای تبادل دلار برگردد و در خوش بینانه‌ترین حالت تبادل مستقیم با دلار انجام شود؛ اما آمریکا آن را حذف نکرد و آقای سیف در سال 95 اعلام کرد: هیچ اتفاقی نیافتاده است و آمریکایی‌ها هم اعلام کردند ما هیچ قولی به ایران برای برگردان این قانون نداده بودیم.

تغییر استراتژی

رهبری در شهریور 95 صورت مسئله را عوض کرد و گفت: آقایی دلار باید برداشته شود و مردم و مسئولان، کشور را از جادوی پولی خارج کنند. در این راستا ما به‌دنبال پیمان‌های پولی  دو جانبه رفتیم .

حسن عباسی گفت: آمریکا یک زبان برای مذاکره می‌فهمد و آن این است که دستان خود را پشت گردن گذاشته و با چشمان گریان جلوی دوربین عذرخواهی کند. تنها ملتی که این کار را انجام داد، ملت ایران بود که از سال 82 تا 92، چهار بار این اتفاق افتاد. این کار را هیچ کشوری از جمله شوروی و چین هم نتوانسته با آمریکایی‌ها انجام دهد. به طوری که امروز CIA به قاسم سلیمانی نامه نوشته و می‌گوید به نیروهای ما کار نداشته باشید و این نامه را سردار سلیمانی حتی باز نمی‌کند و خود آمریکایی‌ها آن را منتشر کردند.

امروز جمهوری اسلامی در جهان منتشر شده است

وی تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها برای مردم لبنان کمپین زده که برای آسایش و رفاه خود دست از مقاومت و حزب الله بردارید؛ اما مردم لبنان به مقاومت رای دادند. امروز جمهوری اسلامی‌ در حشدالشعبی عراق، انصارالله یمن، فاطمیون افغانستان و زینبیون پاکستان منتشر شده است.

امروز ما دچار آفت‌هایی هستیم

رئیس اندیشکده یقین گفت: انقلاب‌ها در دید مادی گرایان معمولا چهل ساله اند، مردم ما  چهل سال پای نظام و اسلام ایستاده اند؛ اما از نا کارآمدی سیستم اداری و مسئولین گلایه دارند. امروز ما دچار آفت‌هایی هستیم مثل اشرافیت گرایی،آقازادگی، رانت و استفاده از رانت خواری، کنار گذاشتن حرف حق و …

در چهلمین سال انقلاب شوروی، کتاب مزرعه حیوانات پخش شد. در آن کتاب، خوک پیر نماد مارکس است که بر اساس آن خوک‌ها مدیریت مزرعه را بدست می‌گیرند؛ اما در انتها منجر به فروپاشی آن حکومت شد که در شوروی محقق شد.

همین اتفاق در فرانسه، چین و حتی صدر اسلام افتاد که پس از 40 سال حکومت دست امویان افتاد و پس از60 سال نوه پیامبر به دست سردار سپاه امیرالمومنین(ع) یعنی شمر ذبح شد.

تشریح افراد جامعه توسط امام سجاد(ع)

وی در ادامه به تشریح جامعه از نگاه امام سجاد(ع) پرداخت و ادامه داد: در این تقسیم بندی خواص به چهار گروه تقسیم می‌شوند؛ شیرها(حکام)، گرگ‌ها(تجار)، روباه‌ها(علمای دین) و سگ‌ها(کسانی که مردم از زبانشان در امان نیستند). عوام نیز به دو گروه تقسیم می‌شوند. خوک‌ها(کسانی که جذب منکرات و فحشا می‌شوند) و بره‌ها(مردم عادی اند که پوستشان را می‌کنند، گوشتشان را می‌خورند و استخوان‌هایشان را می‌شکنند).

چهار دهه انقلاب

حسن عباسی گفت: انقلاب اسلامی 4 دهه را پشت سر گذاشته است. دهه اول انقلاب، دهه نفی بود (نه شرقی نه غربی)؛ در دهه دوم ما به دنبال این بودم که چه هستیم که بین سنتی و مدرن بودیم و این دهه، دهه حیرت بود. دهه سوم بحث بر سر این بود که اصالت با خداست یا بشر که در غرب با اصالت به انسان نهایتا مجالس 24 کشور قانون هم‌جنس بازی را تصویب می‌کنند. در کشور ما شورای نگهبان با توجه با اصالت خدا، وظیفه تطابق قوانین با احکام الهی را دارد؛ مثل رد قوانینی مثل هم جنس بازی و رباخواری.

دردهه سوم به این نتیجه رسیدیم که در غرب اصالت با انسان است و با مبنای ما که اصالت با خداست متفاوت است.

دهه چهارم، دهه تبیین اسلام بود و فتنه شکل گرفت و برخی مسئولین نظام از هر دو جناح دچار لغزش شدند.

در 10 سال پیش دعوا برسر این است که ولایت با الله است یا طاغوت که در این دهه مشخص شد برخی مسئولین ولایت الله را قبول ندارند.

در دهه پنجم دعوا بر سر این است که ولایت با خداست یا هوا و هوس؛ که برخی می‌گویند به من رای دهید تا آنچه را که تو می‌خواهی انجام دهم.

دانشگاه آزاد اسلامی اراک

اگر در جمهوری اسلامی‌ربا باقی بماند، ما اسلامی‌نیستیم

وی در ادامه تصریح کرد: امروز مراجع ما بیش از 110 بار گفته اند که بانکداری بدون ربا در کشور ما دچار مشکل است. امام نیز فرمود اگر در جمهوری اسلامی‌ربا باقی بماند، ما اسلامی‌نیستیم.

جرمی‌بنتام در نامه ای به آدام اسمیت نوشت اگر بخواهی سیستم بازار به نتیجه برسد باید ربا را گسترش دهی.

ربا مثل بادکنک است و خدا در قرآن می‌فرماید: این بادکنک را امحاق می‌کنم.

امروز دنیا از سیستم ربوی به 63 تریلیون دلار بدهکاری رسیده که 21 میلیون دلار آن متعلق به آمریکاست. آمریکا تا سال 1980 یک تریلیون دلار چاپ کرد و با این سیستم از سال 1980 تا الان سالی یک تریلیون دلار پول بدون پشتوانه چاپ کرده است.

انبیا، مهندسین راه سازی رسیدن مردم به خداوند می‌باشند که با گاردریل بایدها و نبایدها به دنبال ریل گذاری این مسیر می‌باشند. دراین چارچوب، اصالت با خداست.

غرب با بی‌حجابی به انقلاب جنسی و بحران زنازادگی رسید

رئیس اندیشکده یقین گفت: امروز کسانی به اسم آزادی فردی و اینکه دلم می‌خواهد و اصالت دادن به انسان، اقدام به کشف حجاب می‌کنند. در آمریکا بعد از بی‌حجابی، به انقلاب جنسی رسیدند. بعد از انقلاب جنسی که 10 سال طول کشید، نتیجه این شد که مردان از زن‌ها زده شدند و قوانین مربوط به هم جنس بازی تصویب شد. امروز به ما می‌گویند شما متحجرید و قوانین 1400سال پیش را اجرا می‌کنید؛ اما کشورهایی که قانون همجنس بازی که مربوط به 4000 سال پیش و قوم لوط است را متحجر نمی‌دانند.

وی در ادامه گفت: امروز ما درکشورهایی که قائل به حجاب نیستند و اصالت را به خواست انسان می‌دهند ما دچار بحران زنازادگی هستیم. این بحران به ‌نحوی است که آمارهای بین المللی 57 درصد بچه‌ها در فرانسه و 84 درصد درکلمبیا زنازاده هستند. بشر غربی با هم جنس بازی به لذت نرسید؛ بلکه به تنهایی رسید و امروز با حیوانات زندگی می‌کنند و 9 میلیون از جمعیت انگلیس تنها زندگی می‌کنند و انگلیس در 5 ماه پیش وزارت تنهایی را ایجاد کرد.  اگر اسلام می‌گوید تبرج(خودآرایی) نکنید و به حفظ حجاب تاکید کرده است برای این است که جامعه دچار بحران نشود.

جنگ امروز، جنگ کارنسی است

حسن عباسی ادامه داد: مایک ملونی می‌گوید: «پول امروز چاپ یا تایپ(بیت کوین) می‌شود»

ما برای پول دو مفهوم داریم Money و Currency؛ مانی به مفهول چیز قابل ارزش است مثل طلا ولی کارنسی پول بدون پشتوانه است که امروز جنگی که شروع کردند، جنگ کارنسی است.

ما درتاریخ، 6 دوره با غرب جنگیده ایم

وی تصریح کرد: در 2500 سال اخیر، ما 6 دوره با غرب جنگیده ایم که در یک نمونه در پیش از اسلام سپهبد سورنا، ارتش قیصر روم را در سوریه کنونی شکست داد. آمدن اسلام باعث جوهره دادن به انسان ایرانی شد و انسان مسلمان ایرانی شکل گرفت که توانسته حکومت دینی را 40 سال برپا نگه دارد.

کارکرد اسلام، اجرای قسط است

در انتها حسن عباسی به کارکرد اسلام از دید قرآن پرداخت و ادامه داد: امروز مشکل ما مبارزه با فقر و فساد و تبعیض است. کارکرد اسلام به فرموده آیت الله جوادی آملی، اجرای قسط است که سهم هرکس به او داده می‌شود و افق ما در دهه پنجم، اجرای قسط است.

برای مشاهده عکس ها کلیک کنید.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت